Intel и Microsoft сред най-големите потребители на зелена енергия в САЩ

Какво общо имат технологичните гиганти Apple, Google, Intel и Microsoft с търговци като Kohl, Whole Foods и Wal-Mart, американското министерство на енергетиката и градовете Хюстън и Вашингтон? Според най-новите данни на американската Агенция за околната среда това са най-сериозните потребители на зелена енергия в САЩ.

Програмата за измерване на потреблението на зелена енергия в САЩ е доброволна и е отворена за всички организации, с изключение на комуналните дружества и доставчиците на енергия. Нейната цел е да стимулира консумацията на екологична енергия в опит да противодейства или дори да намалява отрицателните странични ефекти, свързани с конвенционалните източници на електричество. Над 1 400 организации участват в програмата.

Alternative_Energies

Въз основа на редица екологични критерии – включително сертификати за възобновяема енергия, покупки на зелени мощности и автономнна генерация – програмата редовно се актуализира, обхващайки публичния и частния сектор.

Възходът на технологичните гиганти

Технологичните компании в САЩ категорично са се наместили в челните редици на потребителите на зелена енергия. Хай-тек фирми заемат водещите две места и общо 5 от топ-15 в новата класация.

Intel остава стабилно под номер 1, консумирайки повече от 3,1 милиарда киловат-часа зелена енергия годишно. Чрез покриването на 100% от общото потребление на електроенергия с използване на възобновяеми енергийни източници, Intel остава начело на „Клуб 100%“.

Производителят на на чипове в момента използва около един милиард киловатчаса повече зелена енергия годишно от следващия си най-близък конкурент по ВЕИ потребление – Microsoft. Но разликата намалява. През изминалата година Microsoft се нареди на втора позиция в класацията, прескачайки веригата универсални магазини Kohl. Използва 1.9 милиарда киловатчаса годишно, което покрива 80 на сто от общото потребление на електроенергия във фирмата. Година по-рано ВЕИ покриваха само 46% от енергийните нужди на дружеството.

Това, разбира се, не е тежък удар за Kohl, защото веригата остава номер едно сред търговците, с доста преднина пред Whole Foods Market и Wal-Mart. Kohl покрива 105% от енергийните си нужди чрез ВЕИ.

Google, която наскоро се включи в програмата,  дебютира в Топ-100 на шеста позиция, покривайки 32 процента от своята консумация с ВЕИ енергия и консумирайки 737 милиона киловатчаса. Apple, която също се присъедини наскоро,  е на 11 място, консумирайки 537,5 млн. киловатчаса възобновяеема енергия, с която покрива 85% от енергийните си потребности.

Apple е и третият по големина потребител на „енергия на място“ в програмата, като 100 млн. киловатчаса са генерирани „на място“ в центровете на фирмата – от соларни панели и съоръжения на биогаз.

Публичните организации дават пример

Публичният сектор в САЩ определено работи за това да даде пример на бизнеса в употребата на екологично чиста енергия.

Министерството на енергетиката на САЩ, е скочило с 10 мета нагоре през последната година, за да се стигне до седма позиция в класацията. Ведомството е удвоило употребата на зелена енергия до почти 700 млн. киловатчаса. Департаментът по въпросите на ветераните е на 16 позиция, увеличавайки използването на зелена енергия със 100% и достигайки 400 милиона киловатчаса. Самата агенция за околната среда покрива 100% от енергийните си потребности с чиста енергия.

Интересното е, че град Хюстън – смятан от мнозина за „петролната столица на света“ – е всъщност най-зеленият град в програмата за еко-електричество и е на девето място в общото класиране. През изминалата година Хюстън увеличи годишното си потребление на възобновяема енергия до близо 623 милиона киловатчаса, покривайки 50 на сто от потреблението на енергия – в сравнение с 438 млн. преди година.

С товаХюстън задмина Вашингтон, вторяата най-голяма органиация-потребител на еко-енергия сред общините. Въпреки това Вашингтон покрива 100 на сто от годишното си потребление с ВЕИ.

1 коментар

  1. Има ли връзка и ако има каква е тя с българската енергийна действителност?

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*