Любляна взе короната за Европейска зелена столица 2016

Столицата на Словения Любляна спечели наградата за Европейска зелена столица за 2016. Наградата бе връчена вчера от еврокомисаря по околната среда Янез Поточник на церемония в Копенхаген – Европейската зелена столица за 2014. Любляна получи признание за повишаване на екологичната нагласа сред гражданите си, за своята стратегия за устойчивост „Визия 2025“, прилагането на набор от градски зелени мерки през последното десетилетие и впечатляващата си транспортна мрежа.

„Като гражданин на Любляна за мен е огромна гордост да поздравя града за неговите екологични постижения,“заяви по време на речта си еврокомисарят Поточник.

800px-Ljubljana_from_the_Castle
Любляна – изглед от замъка. Снимка: Husond, CC-SA-3.0

Наградата за Европейска зелена столица е ежегодно събитие, което насърчава и възнаграждава усилията на градовете, ангажирани с подобряване на градската среда. Отличието се дава на един европейски град, който е доказал, че има добре изградена репутация заради постигането на високи екологични стандарти и да се ангажира с амбициозни цели за бъдещото подобряване на околната среда и устойчивото развитие.

Журито на конкурса беше много впечатлено от изпълнението на стратегията за устойчивост на града („Визия 2025“), базирана на интегриран подход за управление на околната среда в Любляна. Програмата за опазване на околната среда, планът за устойчива мобилност, планът за действие за устойчива енергия и стратегията електромобилността – всички те са работили заедно за постигането на интегрирана екологична визия за града. Любляна е постигнала и значителен напредък в областта на екологосъобразните обществени поръчки, каквито се прилагат вече в 70% от всички покупки на града.

Транспортът в Любляна се е променил драматично през последното десетилетие. От град, който бързо става доминирана от колата, фокусът вече е изместен към екологично чисти алтернативи. През 2013 г. Любляна промени на потока на трафика в рамките на града, като ограничи моторизирания трафик и даде предимство на пешеходците, велосипедистите и обществения транспорт. Колоезденето също се увеличава. Над 1,6 милиона пътувания са използвали системата за споделени велосипеди „BicikeLJ „от 2011 г. насам. Бъдещите планове за транспорта са обещаващи: през 2012 г. градът прие цели, в резултат на които общественият транспорт, движението без превозни средства и частните превозни средства ще представляват по една-трета от всички видове транспорт до 2020 година.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*