Най-бързо зареждащият се електрически автобус дебютира в Китай

Най-бързо зареждащият се електрически автобус в света в момента действа в пристанищния град Нингбо в източната част на Китай.

Според местните транспортни власти, обществения автобус е произведен в Нингбо и се движи по маршрут с 11 спирки и дължина 11 километра. Неговото зареждане 10 секунди – с това той е готов за следващия от пътуването си.

127699222_14291915999571n

Джий Кинге, президент на Zhuzhou Electric Locomotive, казва, че след зареждането си автобусът може да измине 5 километра.

Въпреки, че това може да не изглежда впечатляващо разстояние, изключително краткото време за зареждане в комбинация с факта, че превозните средства на обществения транспорт обичайно се движат по точно определен маршрут, означава, че автобусът може да се зарежда, докато стои неподвижно на някоя спирка, докато пътниците се качват и слизат.

В допълнение към способността за бързо зареждане автобусът се отличава и с по-ефективно използване на енергията по време на пътуване. Докато спира или се спуска по склонове, автобусът възстановява над 80% от енергията, съхранявайки я в батерията си за последващо използване.

Това означава намаляване на потреблението на електроенергия с около 30-50% в сравнение с конвенционалните автобуси от този вид.

Новият електрически автобус се базира на използването на суперкондензатори – технология, която вече е изпробвана в близост до Шанхай в продължение на почти едно десетилетие. Суперкондензаторите в автобуса са произведени от най-модерен въглероден материал, който функционира при сякакви възможни атмосферни температури (от -40 градуса до 60 градуса по Целзий).

Тези органични суперкондензатори са и изключително издръжливи, способни на зареждане и разреждане над един милион пъти. Това означава, че автобусът има експлоатационен живот около 12 години.

Нингбо планира да добави още 1200 такива автобуса за своя автопарк за обществен превоз през следващите три години.

3 коментара

  1. През зимата обаче дали зареждащия електробус се справя добре ? Защото например в Швейцария, Швеция и други северни държави има много сурова зима и като температурата спадне под -30 °C отоплението бачка яката и гълта по много енергия, и с това яко бачкане ще изпие батерията.

  2. как е преведена статията е най-малкия проблем. важното в случая е това, че се създават суперкондензатори, които са като че ли бъдещето на електрическите превозни средства, прави се нещо в тази насока. дори на 5 километра да има зарядни станции, това е някакъв вид автономност, за разлика от тролийбусите, при които ватмана трябва постоянно да гони две жици. е, има и тролейбуси с гобавени дизелови генератори, но това е друга тема

  3. По-некадърно преведена статия може да има само през автоматична преводачка.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*