

Най-големият електронен магазин Amazon.com въвежда рейтингова EPEAT система за продукти на електрониката. Купувачите ще могат да идентифицират продуктите с EPEAT лого и да избират според рейтинга им.
EPEAT е система, която анализира продуктите по 51 критерия. Стоките трябва да отогворят поне на 23 критерия, за да получат бронзов, сребърен или златен рейтинг, в зависимост от това на колко от останалите критерии съответстват.
EPEAT изледва продуктите за показатели като отсъствие на токсични материали, дизайн с възможност за рециклиране, повишена енерегийна ефективност и др. В момента рейтинговата система се прилага за десктоп компютри, лаптопи, монитори, тънки клиенти и работни станции. В процес на разработка са стандартите за телевизори, принтери, факс машини и копири.
Amazon.com е добавила EPEAT информация за над 800 от продуктите в своя сайт, които отговорят на критериите. Секцията за електроника в сайта съдържа линкове към продукти за всяко от трите нива на EPEAT рейтинга.
Напиши коментар