Volvo разработва хибриден водородно-електрически автомобил

Volvo се е захванала да модифицира своя концептуален модел C30 DRIVe Electric, за да го изведе на ново равнище, добавяйки в него водородни горивни клетки за удължаване на неговия 151-километров пробег. Това ще е уникален презареждаем водородно-електрически автомобил. Горивните клетки ще добавят към пробега на возилото още 250 километра, но това, което е наистина интересно, е начинът, по който Volvo планира да добива водорода: от бензин.

Вместо чака построяването на обещаните от някои правителства „водородни магистрали“, Volvo проучва възможностите за употребата на бордови трансформатор за обработка на бензин и превръщането му във водороден газ. Горивната клетка ще използва този газ за захранване на електрическия двигател, когато 24-киловатчасовата батерия на C30 се изтощи. По този начин ще се удвои пробегът на колата, без да се увеличава размерът на батерията.

Създаването на водород от бензин може да звучи малко като сделка тип „кон за кокошка“, но процесът на преобразуване е около 85% ефективен, според статия в сайта „Доклади за зелените автомобили“. Захранването на електрически двигател с водород е два пъти по-ефективно от захранването с бензин на двигател с вътрешно горене, който губи много енергия във вид на топлина.

Подобно решение също така елиминира проблема с липсващата инфраструктура за водородния транспорт, която значително изостава спрямо развитието на автомобилната технология.

Тъй като водородът в този автомобил се генерира на база „според колкото е нужно“, това решава и проблема с резервоарите и съхранението на водород в превозните средства, които заемат много място не могат да се съхраняват в гаражи или други затворени пространства от съображения за сигурност.

Volvo е в първия етап от проекта си и предвижда тестовете на електромобила с водородни клетки да започнат през 2012 година.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*