Hyundai готви електромобил с водородна горивна клетка

Хибридни и електрически автомобили като Toyota Prous, Nissan LEAF и Chevy Volt в момента вече са на пазара и занимават еко-съзнанието на потребителите, но някои производители на автомобили смятат, че електрическите превозни средства с водородни горивни клетки са истинският път към бъдещето. Така е, защото те могат да бъдат презареждани за минути, за разлика от часовете, необходими за зареждане на електромобилите от електрическите зарядни станции. Една от фирмите, която разработва електрически превозни средства с водородни горивни клетки, е Hyundai, която току-що завърши разработването на своя Tucson ix Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV). Hyundai ще започне тестове на превозното средство през следващата година, с цел да започне масово производство през 2015.

Tucson ix FCEV е третото поколение електрическа кола с горивна клетка на Hyundai. Това е продължение на оригиналния 2005 Tucson FCEV. Новата разработка се отличава с 100 кВт система от горивни клетки и два резервоара за съхранение на водород (700 бара), които позволяват на автомобила да пропътува 650 км с едно зареждане. Това представлява76% подобрение в сравнение с второто поколение на Tucson FCEV, който бе ограничен до 370 км с едно зареждане. Новото возило освен това може да “запали” при температури до минус 25 градуса.

Новият модел запазва същата максимална скорост като предшественика си – 160 км/ч., но осигурява 15% подобрение в горивната ефективност. Това е възможно благодарение на намаляването на общия обем на системата от горивни клетки с 20 процента в сравнение с предишната система. Постижението е резултат от прилагането на модуларност на обемистите компоненти на системата.

Hyundai планира да направи ограничено предлагане на Tucson ix FCEV през 2012 г. и да започне масово производство през 2015.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*