Телевизорите скоро ще са с еко-етикети

Годината, която започна преди броени дни, ще донесе една новост в битовата електроника: телевизорите вече ще имат еко-етикети за енергийна ефективност подобно на хладилниците, печки, съдомиялни и др. За хладилници, съдомиялни и перални машини съществуващата схема за екомаркировка пък ще бъде актуализирана.

Енергийните етикети помагат на потребителите да избират продукти, които пестят енергия и по този начин спестяват и пари. Те също така представляват стимули за предприятията да разработват и да инвестират в енергийна ефективност.

За телевизорите, които генерират почти 10% от сметката за електроенергия на средното домакинство, това ще бъде първият път, когато производителите ще трябва да декларират енергийната ефективност на продуктите си, като се използва скала от А до G. Етикетът трябва да бъде ясно посочен на телевизора и в рекламите му.

Енергийното етикетиране на хладилниците и фризери, миялни машини и перални машини бе въведено през 1992 г. Днес 90% от уредите, продавани в ЕС, са в клас “А” – най-добрият съществуващ клас. Въпреки това новите технологии ще позволят намаляване наполовина на потреблението на енергия от продуктите от клас „А“.

Новата схема за екомаркировка не би трябвало да води до увеличаване на цените, посочват от ЕК. Енергийно ефективните продукти традиционно са малко по-скъпи, но те пестят енергия.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*