

Шведският автомобилен гигант Volvo иска да разбие на пух и прах утвърдената представа, че електроколите са подходящи само за страни с топъл климат. Компанията е направила редица подобрения в хечбека C30 Electric, които му позволяват да работи и при полярни температури от -30 градуса по Целзий.
Издръжливостта на днешните акумулатори пряко зависи от природните условия. Колкото по-ниска е температурата, толкова по-бързо те се разреждат. Освен това немалка част от енергията отива за отопление на салона на автомобила.
Volvo е решила тези проблеми в модела C30 Electric чрез няколко нововъведения. Едно от тях е отоплителна „печка”, която не зависи от силовата система на колата и работи с най-разпространеното органично гориво – биоетанол E85. Резервоар от 14 литра може да осигури „топло” за автомобила в продължение на до две седмици.
По време изпитанията на C30 Electric при температура -15 градуса, акумулаторът е издържал 90 километра пробег, докато истинският му потенциал е 150 километра.
Все пак постижението на Volvo е впечатляващо. На практика то доказва, че електрическите коли могат да се използват за ежедневен транспорт дори и в страховити студове. Те отстъпват с малко на традиционните коли, а в някои аспекти дори ги превъзхождат.
Напиши коментар