Greenpeace атакува „облачните” компании за липса на прозрачност

Greenpeace дава лош рейтинг F на компании, които отказват да разкрият използваното електричество, емисиите на въглерод и ядрените отпадъци
Greenpeace дава лош рейтинг F на компании, които отказват да разкрият използваното електричество, емисиите на въглерод и ядрените отпадъци

Във връзка с нашумелите в публичното пространство кампании, които насърчават производителите на електроника да изхвърлят токсичните материали от продуктите си, Greenpeacе насочи вниманието към потреблението на енергия на 10-те топ фирми за облачни услуги.

Оказва се, че голяма част от въпросните услуги се захранват с неекологични енергийни източници и компаниите не разкриват колко енергия употребяват, според новия доклад „Колко чисти са данните ви?”. И докато Yahoo, Google и Akamai имат преднина, заради това, че подкрепят зелената енергия, Greenpeace разкритикува Apple, Twitter и Facebook за липса на публичност.

„ИТ индустрията често определя така нареченият Cloud Computing като новият зелен модел за нуждите на ИТ инфраструктурата, но твърде малко компании разкриват данни, които позволяват това да се прецени обективно”, се казва в доклада. „Съществува голям контраст между функционалността на продуктите и нарастващата липса на прозрачност за влиянието им върху околната среда и потреблението на енергия. Притеснителен е фактът, че ИТ компаниите отказват да разкрият количеството на използваното електричество, емисиите на въглерод и ядрените отпадъци, получени в резултат на поддържане на дигиталната инфраструктура”, алармира еко организацията.

Greenpeacе дава на Akamai високата оценка „В” за прозрачност, защото компанията публично обявява „облачните” си емисии. Тя полага усилия ежемесечно да предоставя на клиентите си обобщена информация за въглеродните емисии, генерирани при преминаване на данни през нейните сървъри.

Във връзка с тенденцията за създаване на енергийно ефективни продукти и процеси и революцията в дизайна на центровете за данни, Greenpeacе заявява, че ИТ компаниите изостават с производството на енергия, необходима за задоволяване на потреблението. Някои компании използват голям процент електричество, генерирано от изгарянето на въглища, за да захранват центровете си за данни. Apple оглавява тази класация с 54,5% енергия от въглища, следвана от Facebook, която беше в центъра на кампанията на Greenpeacе, целяща да намали този процент.

Скорошно решение за това къде да локализира центъра си за данни донесе на Yahoo оценка „В” за разположение на инфраструктура. Същият рейтинг Greenpeacе дава на IBM и Google за техните стратегии за намаляване на вредния ефект. Google огласи плановете си да закупи 100 мегавата вятърна енергия от проект, който ще заработи по-късно тази година. Тази новина беше последвана от друго нейно изявление, че скоро е инвестирала $100 милиона в проект в Орегон, който се очаква да стане най-големият източник на вятърна енергия.

Google обаче получи  лошата оценка “F” за прозрачност, а Twitter се сдоби с “F” във всички категории.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*