Toyota е най-зеленият бранд в света

Toyota дължи успеха си на електрическия хибрид Prius и партньорството с Tesla при напълно-електрическите коли
Toyota дължи успеха си на електрическия хибрид Prius и партньорството с Tesla при напълно електрическите коли

Японският автомобилен гигант Toyota оглави класацията за най-зелен бранд в света, изготвена от Interbrand. Компаниите в рейтинга не само използват зелени инициативи, за да градят позитивен имидж сред потребителите, но и правят пари от тази си дейност.

Toyota е първа, благодарени на успеха на електрическия хибрид Prius и партньорството с Tesla при напълно електрическите коли. Също така от 1992 година компанията влага сериозни усилия за намаляване на консумацията на енергия и вода, както и на генерираните отпадъци и токсични емисии.

В рейтинга на 50-те най-зелени бранда Toyota е следвана от 3M, Siemens, Johnson & Johnson, Hewlett-Packard, Volkswagen, Honda, Dell, Cisco и Panasonic, които формират челната десятка. Като изненада от анализаторите се приема второто място на 3M – компания с широк профил, вкл. производство на хартиени продукти, което традиционно има силно влияние върху околната среда.

3M извлича ползи от рециклираната хартия, като се има предвид нарастващия интерес към възобновяеми продукти от страна на потребителите. Така например, компанията пусна нова версия на своите Post-It бележки, направени от рециклирана хартия. Освен това 3M започна да доставя големи Post-It пакети в рециклируеми кашони – продукт, който се радва на много високо търсене в Северна Америка и Европа.

Siemens пък е отличена за множеството покупки на пазара за възобновяема енергия, както и за програмата Green Buildings, която според Interbrand ще пести 23 000 мегаватчаса енергия годишно. Siemens очевидно е и един от най-големите производители на вятърни турбини с амбиция да влезе в Топ 3 през 2012 година.

Interbrand е анкетирала 10 000 потребители в десетте топ консуматорски пазара в света, вкл. САЩ, Япония, Китай, Германия, Франция, Великобритания, Франция, Италия, Бразилия, Испания и Индия. Рейтинговата система е разработена съввестно с Deloitte и комбинира както метрики за оценка на възприемането на бранда, така и статистика от доклада Asset4 на Thomson Reuter, който обхваща 3 000 компании.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*