
Японски гигант в корабостроенето работи по създаване на следващо поколение товарен кораб, който ще използва с втечнен природен газ (LNG) вместо с традиционно течно гориво, за да намали въглеродните емисии с 40%.

Корабът на Kawasaki Kisen ще има капацитет 5000 тона, благодарение на което ще може да транспортира по 2000 коли. Kawasaki Heavy Industries ще доставя газовия двигател, който е с 90% по-нисък профил на емисиите на азотен окис в сравнение с конвенционалните дизелови двигатели.
Kawasaki Kisen, чиито контейнери K Line са често срещана гледка в пристанищата, крои планове да се избави от зависимостта на поскъпващите традиционни горива. Компанията работи по дизайна на новия кораб съвместно с норвежки експерти, които одобряват технологичните стандарти за кораби.
Като по-чисто транспортно гориво, втечненият природен газ се използва в камиони, автобуси и фериботи, но все още не се е наложил в товарните кораби. Новата машина ще влезе в експлоатация през 2015 или 2016 година в Европа, където се прилагат по-строги стандарти за емисиите от транспорта.
Напиши коментар