Колонка зарежда два електромобила едновременно

Новата колонка може да захранва електромобили с трифазен променлив ток с напрежение 32 А, еквивалент на мощност 22 kW
Новата колонка може да захранва електромобили с трифазен променлив ток с напрежение 32 А, еквивалент на мощност 22 kW

Новата зарядна станция CP500A, разработена от Сектор Енергетика на Siemens, не само зарежда електромобили в рамките на един час, но и може да захранва две превозни средства едновременно, съобщи компанията.

Съоръжението е пригодено за използване в обществени и фирмени гаражи, като зарядна станция за електромобили навсякъде в градска среда. То може да се използва и за зареждане на електромобилите на компаниите за коли под наем.

Подобно на предишния модел зарядна станция на Siemens – CP700A, новата колонка може да захранва електромобили с трифазен променлив ток с напрежение 32 А, еквивалент на мощност 22 kW.

Станцията има два трифазни изхода за зареждане на два електромобила едновременно. Те могат да се оборудват с измервателни уреди, които отчитат подадената към клиента енергия. За безопасно свързване на зарядната станция с енергийната мрежа на изхода й се поставя кутия, снабдена с предпазители.

При поискване Siemens може да снабди зарядната станция с функция за аварийно изключване в случай на спиране на подавания ток. Това дава възможност на потребителя да премахне по безопасен начин изключения трифазен щепсел и да поднови зареждането по-късно. Зарядната колонка е защитена срещу вандализъм и има Ethernet интерфейс или GSM/GPRS модем, чрез които може да се свърже с контролен център.

Благодарение на софтуера Siemens Charge eMosphere, от контролния център могат да се правят редовни дистанционни проверки на правилното функциониране на прекъсвача на станцията, управляван с остатъчен ток. Също така е възможно и включване на прекъсвача от дистанция.

Софтуерът предлага на операторите на зарядните станции и решение за оптимизиране на използването на тяхната инфраструктура. Например, ако в даден момент се изисква по-голяма мощност на електричеството, отколкото може да се осигури (когато твърде много коли се опитват да се заредят едновременно от една колонка), зареждането се прекъсва и подновява автоматично по-късно, когато първите включени коли се заредят напълно. Втората възможност е да се раздели наличното електричество по равно между свързаните електромобили.

Температурата при контактите и във вътрешността на колонката е под непрекъснато наблюдение. В случай на опасност от прегряване, станцията прекъсва автоматично процеса на зареждане. Тя е оборудвана и с дисплей, чрез който потребителят управлява цялата процедура.

Siemens ще лансира новата зарядна станция на европейския пазар през есента на 2011 г. Компонентите за инфраструктурата, предназначена за зареждане на електромобили, са част от екологичното портфолио на Siemens, което донесе на компанията приходи на стойност 28 млрд. евро за финансовата 2010 г.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*