Германия тества хибрид от автобус и трамвай

Зареждането ще става на всяка спирка на автобуса-трамвай чрез опростена докинг станция

Нов вид обществен транспорт могат да получат скоро германците. Хибридът AutoTram, разработван от института Фраунхофер, съчетава предимствата на автобус и трамвай.

Концепцията AutoTram ще разчита на акумулатори, които ще се зареждат на всяка спирка за пробег от 2 км

Вместо на двигател с вътрешно горене, AutoTram разчита на акумулатори, които осигуряват пробег от само 2 км с едно зареждане. Това обаче не е недостатък, а… предимство.

Малкият капацитет на акумулатора означава и много по-кратко време за зареждане. За да се запаси с енергия, AutoTram няма да се нуждае от специални зарядни станции, познати от електромобилите. Вместо това зареждането ще става на всяка спирка на автобуса-трамвай, чрез опростена докинг станция.

Зареждането ще става на всяка спирка на автобуса-трамвай чрез опростена докинг станция

AutoTram няма да се нуждае също така нито от релсите на трамвая, нито от жиците за захранване с ток на тролеите. Според изследователите от Фраунхофер, зареждането на спирките ще става за половин до една минута при параметри 1000 ампера и 700 волта.

4 коментара

  1. Господа изобретатели, имате ли идея колко ще струва изграждането на мрежата от докинг станции и тяхното обезопасявяне ? Да не говорим за живота на акумулаторните батерии при такъв силов метод на зареждане и за тяхната цена.

  2. Вие представяте ли си как 500 автобуса в един град теглят по 700kW електроенергия на всеки 1000 метра… Лампите в града щи примигват като в дискотека.

  3. Това си е просто един електрически автобус, който се зарежда на спирките. Хибрид между трамвай и автобус е „трамваят“ на Clermont-Ferrand.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*