Електромобилите ще се нуждят от „умни“ енергийни мрежи

Зареждането им с енергия, генерирана от въглища, може да доведе до по-високи емисиите, отколкото сравнимите конвенционални превозни средства
Зареждането им с енергия, генерирана от въглища, може да доведе до по-високи емисии, отколкото при сравнимите конвенционални превозни средства

Електрическите автомобили трябва да бъдат подкрепени от „интелигентни“ енергийни мрежи, за да допринесат за решаване на климатичните проблеми на света, предупредиха еколози в понеделник.

Европейските министри на промишлеността се срещат днес в Сан Себастиан, Испания, за да обсъдят как да променят енергийната инфраструктура, оборудването и стандартите на европейския пазар, така че производителите на автомобили да бъдат конкурентни на тези в Япония, Китай и Съединените щати, предаде Ройтерс.

ЕС успя да среже връзката между икономическия растеж и увеличаващите се емисии на въглерод, но все още не може да контролира транспортния сектор, където производството на въглероден двуокис се повиши с 38% през последните 20 години.

Председателят на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу призова да се разгледат възможностите за „декаборнизиране“ на транспорта и въвеждане на нови правила за автомобилите, вановете, камионите и мотоциклетите.

Източниците на енергия за електрически превозни средства ще са в центъра на дневния ред в Сан Себастиян. Според някои проучвания, те могат да причинят повече вреда, отколкото полза.

Може да се наложи предоставянето на електроенергия да бъде адаптирано към навиците на шофьорите, за да не се предизвика нов пик в търсенето на електроенергия, се казва в един от документите за обсъждане на преговорите.

Така например, за шофьорите е естествено да включат колите си за зареждане, когато се приберат вечер, и да бъдат таксувани за електроенергия през нощта. В някои страни като Полша това ще увеличи търсенето на енергия, произвеждана най-вече от въглища.

Зареждането на електромобилите с енергия, генерирана от въглища, води до по-високи или равни на емисиите от сравними конвенционални превозни средства, предупреждава докладът на холандски консултанти от CE Delft.

Около 400 грама въглероден двуокис се отделят средно за всеки киловат час електроенергия в ЕС, но това може да се увеличи повече от двойно, ако се използват въглища, се казва в доклада.

Отговорът е да се интегрират електрическите автомобили с „умна“ електрическа мрежа, която ще захранва превозни средства, само когато има изобилие от зелена енергия от алтернативни източници като вятърните турбини, например, смята представител на Грийнпийс.

Очаква се в градовете електрическите автомобили да прекарват 95% от времето си в гаража, което дава достатъчно възможности за гъвкаво зареждане на батериите и усвояване на енергията от алтерантивни източници.

Автомобилните батерии дори могат да връщат електроенергията обратно в домашната мрежа за нуждите на домакинството, когато потреблението е високо, и така да действат като резервен източник.

Интелигентните мрежи за електроенергия обаче все още са концепция, която не е тествана, и се нуждаят от изследвания и сериозно финансиране, за да бъдат въведени в практиката.

Министрите в Сан Себастиан ще обсъдят как да се стимулират изследвания в по-добри и по-екологични батерии, как да се изградят национални мрежи от станции за зареждане и как да се осигури необходимата финансова подкрепа.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*