Производителят на електромобили Coda нахлува в бизнеса със съхранение на енергия

Производителят на електрически превозни средства Coda е прекарал последната една година в планиране как да приложи експертизата си в областта на батериите върху пазара за съхранение на енергия. В петък фирмата официално разкри намеренията си, обявявайки, че ще разработва акумулаторни системи за съхранение на битова електроенергия

Изграждането на големи комплекси от системи за съхранение на енергия в момента е твърде скъпо и доста по-ресурсоемко отколкото на цели нови електроцентрали

Идва време за изграждане на мегаватови системи от литиево-йонни батерии за съхранение на електроенергия – една много предизвикателна задача в един също толкова предизвикателен нов пазар, вярват във фирмата. Тези системи ще са арена на все по-голяма конкуренция, където без съмнение ще се намесят и други производители на електромобили.

Макар че от Coda не са многословни по отношение проектите си, знае се, че фирмата има джойнт-венчър с големия китайски производител на батерии Lishen, в който двете компании наравно инвестираха $100 милиона през 2010. Coda закупи и младата фирма за управление на акумулаторни системи EnergyCS през септември. В момента текат някои проекти като например 2-мегаватов, 4-мегаватчасов проект в помощ на ВЕИ електроцентрала, макар че от фирмата категорично отказват да назоват мястото и партньорите. Coda води разговори и с други комерсиални и индустриални партньори в областта.

При всички положения батериите, които фирмата прави за електромобили, ще бъдат мащабирани до степен, в която могат да покриват нуждата от съхранение на битова електроенергия. Съответно и системата за управление на батериите, разработена от фирмата, ще се разгърне до ниво на система за управление на електропреносна мрежа. Идеята е да се създаде система за енергийно съхранение, която да може да се мащабира за различни типове и размери потребители.

За момента изграждането на големи комплекси от системи за съхранение на енергия е твърде скъпо. То е доста по-ресурсоемко от изграждането на цели нови електроцентрали. В перспектива обаче това навярно ще се промени. Ръстът на пазара на електромобили ще намали значително цената на литиево-йонните батерии, надяват се производителите като Coda, а междувременно интеграцията на различни ВЕИ източници ще се усъвършенства.

Производителят на електрически превозни средства Coda е прекарал последната една година в планиране как да приложи експертизата си в областта на батериите върху пазара за съхранение на енергия. В петък фирмата официално разкри намеренията си, обявявайки, че ще разработва акумулаторни системи за съхранение на битова електроенергия.

Идва време за изграждане на мегаватови системи от литиево-йонни батерии за съхранение на електроенергия – една много предизвикателна задача в един също толкова предизвикателен нов пазар, вярват във фирмата. Тези системи ще са арена на все по-голяма конкуренция,м където без съмнение ще се намесят и други производители на електромобили.

Макр че от Coda не са многословни по отношение проектите си, знае се, че фирмата има джойнт-венчър с глемия китайски производител на батерии Lishen, в който двете компании наравно инвестираха $100 милиона през 2010. Coda закупи и младата фирма за управление на акумулаторни системи EnergyCS през септември. В момента текат някои проекти като например 2-мегаватов, 4-мегаватчасов проект в помощ на ВЕИ електроцентрала, макар че от фирмата категорично отказват да назоват мястото и партньорите. Coda води разговори и с други комерсиални и индустриални партньори в областта.

При всички положения батериите, които фирмата прави за електромобили, ще бъдат мащабирани до степен, в която могат да покриват нуждата от съхранение на битова електроенергия. Съответно и системата за управление на батериите, разработена от фирмата, ще се разгърне до ниво на система за управление на електропреносна мрежа. Идеята е да се създаде система за енергийно съхранение, която да може да се мащабира за различни типве и размери потребители.

За момента изграждането на големи комплекси от системи за съхранение на енергия е твърде скъпо. То е доста по-ресурсоемко от изграждането на цели нови електроцентрали. В перспектива обаче това навярно ще се промени. Ръстът на пазара на електромобили ще намали значително цената на литиево-йонните батерии, надяват се производителите като Coda, а междувременно интеграцията на различни ВЕИ източници ще се усъвършенства.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*