Volvo, Ericsson и партньори правят зареждането на електромобили по-лесно и по-гъвкаво

Volvo Car Corporation, Ericsson, ютилити компанията Gоteborg Energi и Viktoria Institute са разработили концепция за използването на интелигентна инфраструктура за „умно“ презареждане на електрическите автомобили. Изследователският проект се нарича ELVIIS (интелигентна инфраструктура за електрически превозни средства – Electric Vehicle Intelligent Infra Structure).

Новият тип архитектура дава възможност на шофьорите да контролират зареждането на колите си, докато те са включени в обикновен електрически контакт. Контактът се идентифицира чрез GPS. Водачът определя сумите и времето за зареждане чрез конзола в колата или дистанционно чрез смартфон или таблет. Използвайки мобилната мрежа, колата си комуникира с електроразпределителната мрежа и определя схемата на таксуване, за да се поддържа оптимално използване на мрежата, както и най-благоприятната цена на енергията. Системата насочва разходите за всяко зареждане на колата към личната сметка за ток на собственика на автомобила.

За доставчиците на електроенергия координацията и зареждането на автомобили в цялата електрическа мрежа е по-рентабилното и устойчиво решение.

Всяко неволно прекъсване на процеса на зареждане се докладва директно на мобилния телефон на водача.

Концепцията е разработена на обща комуникационна платформа, за да бъде приложима тази технология в световен мащаб.

Концепцията на проекта е инициирана за първи път от Viktoria Institute през ноември 2008 г. при среща с Gоteborg Energi. Идеята е предложена на Ericsson и на Volvo Cars няколко месеца по-късно. Първата среща с всички партньори е проведена през април 2009 г., където проектната идея бива доразвита. Предварително проучване, финансирано от партньорите, бива последвано от финансиране от регион Востра Йоталанд и научно-изследователската фондация на Gоteborg Energi (G?teborg Energi Research Foundation).

Проектът ELVIIS има следните под-цели:

  • да се идентифицират междуотрасловите бариери за широкомащабно навлизане на пазара на електрическите превозни средства;
  • да се идентифицират нуждите и възможностите, които интелигентната инфраструктура създава по отношение на функционалностите за потребителя;
  • да се идентифицират нови бизнес възможности и технически решения за енергийните доставчици, автомобилната промишленост и телекомуникационните оператори;
  • да се определи мащабируема архитектура за интелигентна инфраструктура за електрически превозни средства, подходяща за международния пазар;
  • да се разработят подходящи услуги, като фактуриране и зареждане, и да се прилагат от платформата.

Volvo C30 Electric е била използвана като тестов автомобил в проекта. Оборудван с интегриран 7-инчов цветен сензорен екран, той прави концепцията за гладкото зареждане достъпна „на върха на пръстите“. Пет C30 електромобила ще се използват за предстоящото тестване и оценка на технологията, което трябва да се случи през годината.

„Нашата мисия е да предоставим знанието си на пазара под формата на иновации, – кломентира Пер-Оке Олсон, изпълнителен директор на Viktoria Institute. – Това е един успешен пример за сътрудничество между различни браншове на индустрията с голям бизнес потенциал. Вярваме, че този проект ще подкрепи навлизането на електрическите автомобили на глобалния пазар, като по този начин ще подпомогнем обществото по пътя му към устойчива мобилност.“

Gоteborg Energi има интерес в сферата на цифровизацията на инфраструктурата за зареждане, както и към стратегиите и възможностите, които тя създава. „Електрическите превозни средства ще бъдат ключов компонент, както за изграждането на едно устойчиво общество, така и за създаването на една умна електрическа мрежа. Наша мисия е да направим зареждането на превозните средства лесно, като в същото време оптимизираме използването на електрическата мрежа,“ коментира Лота Брондстрьом, изпълнителен директор на Gоteborg Energi.

„Смятаме, че собственикът на електрически автомобил не бива да бъде лишаван от нито едно от качествата на луксозния автомобил, – добавя Ленарт Стегланд, вицепрезидент „Електрически двигателни системи” във Volvo Car Corporation. – Тази интелигентна технология за зареждане във всеки електрически контакт и автоматично заплащане през вашата собствена сметка за електричество е отличен пример за това как правим всичко възможно, за да улесним максимално клиента при ежедневното използване на автомобила.“

Участието на Ericsson в проекта се състои в оценката и експертното мнение за това как съществуващите и бъдещи мобилни мрежи, услуги и терминали могат да поддържат нови бизнес идеи и обществно полезни услуги. Ericsson осигурява експертното знание по отношение на ИТ и комуникационните аспекти на проекта. „Нови решения като тези трябва безпроблемно и надеждно да координират взаимодействия тип машина-машина (М2М) или човек-машина, при които и хората и машините са мобилни, като същевременно се гарантира осъществяването на сигурни финансови трансакции. Нашата задача е да направим това лесно и просто,“ – обяснява Паоло Колела, мениджър „Консултиране и интегриране на системи” в Ericsson.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*