Младата Envia обещава батерии, които да намалят цените на електромобилите

Докато автомобилната индустрия се моли за пробив в технологията на батериите, който да понижи разходите за електрическите превозни средства, Envia Systems може би крие в ръкава си отговора на тези молитви. Поне донякъде.

Пет-годишната американска компания е разработила батерия, за която изпълнителните директори на фирмата казват, че може да доведе до рязък спад на цените на батериите за електромобили – до 50% – и то само в рамките на три или четири години. Батериите на Envia вече се тестват от редица автомобилни производители, включително най-големия й инвеститор General Motors.

Литиево-йонните батерии в автомобили като Chevy Volt или Nissan Leaf осигуряват достатъчно мощност, за да ускорят колата, но цената и обемът на тези батерии ограничава продажбите до малка група потребители – технологични маниаци. Автомобилните производители и производителите на батерии се надяват, че подобренията на батериите, особено по отношение на разходите и енергийната плътност, могат да направят електромобилите по-привлекателни за купувачите и да увеличат пробега им.

Батериите на Envia са тествани при 400 ват-часа на килограм при прогнозирана цена от 125 долара на киловатчас, което значи повече енергийна плътност, отколкото повечето батерии могат да предложат, и по-малко от половината на това, което автопроизводителите плащат днес, според компанията. Изследванията са показали, че новите батерии се представят добре дори след 400 цикъла, твърдят от производителя.

За подобряване на ефективността на батерията и разходите инженерите на Envia са проектирали нов манганово-базиран катод, който е скъпият компонент в батерийна клетка. Батерийните клетки биват свързани помежду си и сглобени, за да съставят цяла батерия. Катодът използва смес от метали, произведени по начин, който да създава онези повърхностни свойства, нужни за по-добър капацитет и по-дълъг живот, обясни Сужеер Кумар, главен технологчен директор.

„Това е много сложен материал, но все пак може да се направи с помощта на прости реактори, които могат да се намерят у биотехнологичната индустрия, или пещи от керамичната промишленост, така че производственият процес може да се мащабира лесно“, заяви Кумар.

Envia обаче не възнамерява да се превърне в голям производител на батерии. Младата фирма има затруднения в намирането на капитали за изграждането на фабрики в момент, когато търсенето не е сигурно, а и се конкурира с добре установени азиатските доставчици.

Вместо това Envia планира да доведе своята технология до пазара чрез партньорства, като създаването на съвместни предприятия заедно с автомобилни производители или продажбата на права за производство.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*