
Производителят на високоскоростни автомобилни зверове Porsche планира да пусне хибридна версия на спортния си модел 911 GT3 R по време на авто-изложението в Женева през март. Малко по-късно колата трябва да се появи и на състезанието в Нурбургринг.

Без съмнение е любопитно как Porsche смята да извади мощност, типична за Porsche, от една зелена машина? Подобен въпрос събуди и неотдавнашният анонс на хибрид на Ferrari.
За да отговори на любопитството, Porsche разгласи информация, обясняваща приблизително как ще работи хибридната кола, захранвана с гориво плюс електричество. Фирмата показа и някои скици на автомобила.
Освен своя 4-литров двигател с 480 конски сили, състезателната кола ще има и два електромотора на предната полуос, всеки от които ще е способен да осигурява по 60kW на двете предни колела.
Интересното е, че вместо да захранва електромоторите с батерии, които биха могли да натежат на автомобила или да развалят баланса му, хибридният 911 GT3 R ще използва генератор, който използва енергията, създавана от спирачната система. Когато шофьорът натисне спирачките, моторът ще действа като генератор, който напомпва енергия от спирачните дискове. След това тази енергия може да се вкара обратно в предните колела, за да даде тласък с времетраене 6-8 секунди – по презумпция достатъчно за изпреварването на друг автомобил или ускоряване по права отсечка.
Всъщност, макар че се кани да пусне колата на състезанието в Нурбургринг, Porsche няма претенции, че хибридният спортен модел ще е истинска състезателна кола с конкурентни качества. Важно е не да спечели състезанието, а да послужи като „върха на копието“ в технологията и като „състезателна лаборатория“, натрупваща опит и ноу-хау за по-нататъшните хибридни спортни коли.
Напиши коментар