Hyundai планира коли с водородни горивни клетки

Hyundai Motor, която изостава от своите съперници в бизнеса с електрически автомобили, захранвани от батерии, си е поставила за цел да „прескочи“ тази технология и да премине директно към това, което фирмата нарича „първото в света серийно производство на електрически превозни средства с горивни клетки“. Това се разбра тази седмица на автомобилното шоу в Париж.

Южнокорейският автомобилен производител е сигурен, че електрическите превозни средства с горивни клетки (FCEV) ще бъдат по-реалистична технология в бъдеще, отколкото чисто електрическите автомобили като например Leaf на Nissan.

Тези модели се борят да спечелят доверието на водачите, но не е справят добре: батериите са скъпи, презареждането отнема часове, а изминаваните разстояния с едно зареждане са къси. Показателно е как Toyota Motor тази седмица отложи плановете за изцяло електрически EQ.

Горивната клетка от своя страна превръща водорода и кислорода във вода и генерира енергия за задвижване на електрическия мотор на колата. Автомобилите с горивни клетки могат да се движат пет пъти по-дълго от електрически автомобил при една и съща номинална мощност. Само няколко минути са нужни за напълване на резервоара с водород.

Е, Hyundai иска да се хвърли направо на този пазар – колите с горивни клетки.

Засега компанията планира да предложи в Европа само 1000 такива возила, базирани на кросоувъра Tucson – за периода от декември до 2015 г.

Някои междуанродни медии изчислиха първоначалната цена на таква кола на около 88 хиляди долара – доста солена цена за марка, която е известна със своите по-евтини, но пълнофункционални модели.

Макар че колите с горивни клетки могат да изминават добри разстояния, производителите като Hyundai все още трябва да мислят как да се справя с високата цена на производство – двойна или тройна справмо тази на електрически превозни средства – и с липсата на инфраструктура за зареждане с водородно гориво.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*