Строи се 160-метрова соларна яхта!

OceanCo е в процес на изграждане на 106-метрова яхта със слънчеви енергийни мощности, която трябва да види бял свят през 2015 г.. Дизайнът е дело на Нуволари Ленард. Стоманеният корпус ще се използва заедно с греда, дълга най-малко 15 метра.

Sailing-Yacht-SOLAR-project

Огромният развлекателен кораб ще използва мощна система от платна, наречена Dyna Rig, която цели да улови вятъра и да задвижва яхтата по време на пътуване. Dyna Rig се управлява по електронен път, така че няма ръчна намеса в управлението, няма усилия, нито въжета, които да се връзват, опъват или навиват.

Собственикът на OceanCo Мохамед Ал Барвани казва, че проектът за яхтата е забележителен не само заради гигантския размер, но и заради силно екологичния му аспект. „Проектът се нарича Solar и ще разчита предимно или основно на ток от слънчева енергия“.

Концепцията Dyna Rig е разработена за първи път в Германия през 1960 г., като алтернатива на конвенционалните системи за задвижване, разчитащи на скъпи изкопаеми горива. Използването на квадратни платна всъщност е заимствано от старите дървени кораби, които са били задвижвани само от вятъра. От 16-ти до 19-ти век този вид кораби са една от най-важните форми на транспорт. Някои от тези кораби през 19-ти век се използвали както квадратен такелаж, така и пара, така че още тогава е имало хибридни задвижващи системи.

В днешно  време новото поколение товарни кораби могат да използват здрави системи от квадратни платна, за да намалят зависимостта си от горивото с до 30%. Ако тази технология бъде възприета, промяната ще е значителна, тъй като употребата на корабно гориво произвежда колосални количества твърди частици, замърсяващи въздуха.

Разбира се, плавателните съдове от всички видове – както за търговия, така и за удоволствие – продължават да сеят замърсители в околната среда. Проблемът със замърсяването на въздуха е само един от всички, към него обаче следва да се добавят и разливите на гориво и изливането на замърсени води във водните басейни.

1 коментар

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*