Fisker Automotive съкрати по-голямата част от персонала си

Макар че пазарът на електромобили в световен мащаб е все още много млад и е рано да се говори за съзряване, той вече боледува своите „детски болести“. Докато Tesla ликува, че за първи път в историята си е печеливша, Fisker Automotive се бори отчаяно за оцеляването си. Преди ден фирмата освободи по-голямата част от своите служители, пораждайки силни съмнения относно оцеляването си в бъдещето.

fisker-karma

Ройтерс и Блумберг едновременно съобщиха в петък, че около 160 служители на Fisker са били информирани, че трябва да бъдат уволнени. Според анонимен източник на Ройтерс, компанията ще запази малко над 50 висши мениджъри, тъй като тя продължава да търси купувач, и ще преговаря с Министерството на енергетиката за изплащането на заема си.

Компанията, която разработва един луксозен презареждаем хибриден спортен автомобил, известен като Karma, бе изправена пред финансови затруднения, след като миналата година нейният доставчик на литиево-йонни батерии A123 Systems бе обявен в несъстоятелност.

Основателят на компанията Хенрик Фискер пък напусна миналия месец. Преговорите с потенциален китайски инвеститор, на който мениджърите силно се надяваха, бяха провалени.

Развитието на събитията за Fisker е истински драматично. Фирмата е един от най-ранните пионери на технологията на презареждаемите хибриди. Компанията набра 115 милиона долара финансиране през 2010 г., последвани от още 58 милиона долара през 2011. Получи и подкрепа чрез правителствен заем. Най-накрая, когато продажбите започнаха, компанията се похвали, че през първитеняколко месеца след пускането на Karma са реализирани над 1000 доставки. След това обаче фирмата бе разтърсена от поредица от технически проблеми с автомобила и фалита на ключовия доставчик на батерии.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*