Система за бързо зареждане на електромобили „нахранва“ колата за 90 минути

Когато става въпрос за електрически превозни средства, разговорът неизменно отива в посока опасенията за пробега, колко километра ще издържи батерията, колко време ще се зарежда, къде, има ли инфраструктура за презареждане. За да отговори на тези въпроси, екипът на тандема Volvo и Siemens е разработил нова система за бързо зареждане, която „нахранва“ батериите на електромобила за 90 минути.

volvosiemenselectric-19

Новото 22-киловатово бързо зарядно  устройство, монтирано в един Volvo C30 Electric, се фука като първото в света бордовото зарядно устройство, което работи с трифазно захранване. Системата, достатъчно малка да се побере под капака на превозното средство, използва трифазен контакт, за да осигури достатъчно енергия за изминаването на 164 км. и то само за 90 минути. В стандартняи сценарий тази батерия се зарежда на 230 V монофазен ток за 8 до 10 часа.

volvosiemenselectric-9

Новият електродвигател  Siemens развива пикова мощност от 89 кВт (120 к.с.) и 250 Nm въртящ момент, които праща в колелата на въпросното Volvo. Така електромобилът е в състояние да развива максимална скорост от 125 км/ч и ускорява от 0 до 70 км/ч за 5,9 секунди. Пробегът се изчислява на 163 км при пълно зареждане.

volvosiemenselectric-11

Заряден порт на предната решетка на C30 е това, когато подава електроенергията към бързото зарядно устройство, разположено под капака. Енергията се съхранява в 24 кВтч литиево-йонни батерии, разположени в средата на шасито на колата. Консумация на енергия за C30 е изчислена на 17,5 kWh/100 км. Вътре в този хечбек с 5 врати единственото нещо, което издава, че става дума за електромобил, е един възкъс лост с алуминиеви кантове и формата на числото 7. Опциите са прости – заден, неутрален и преден ход. C30 тежи 1 725 кг с батерията, която съставлява 330 кг от общото тегло.

volvosiemenselectric-0

volvosiemenselectric-1

 

3 коментара

  1. Предната решетка е най-близо до контролера на заряд,който се намира под предният капак.Така с минимална дължина на проводниците ще има минимални загуби на енергия.

  2. Заряден порт в предната решетка!!!??? Там автомобилите най-често получават повреди – катастрофи, ударено животно … да не говорим колко мушици се набиват в тази решетка

  3. На думи е лесно и отдавна се знае ,че може с трифазен ток да има бързо зареждане но проблема е дали ел.мрежата може да издържи на едновременно включване на 1000 коли на градско ниво и 100 000 например на територията на България.

    Включването и изключването на 1000MW консуматори в рамките на минути е проблем за ЕСО и затова в момента ВЕИ е на 60%.

    Управлението на електричеството не е проста работа ако 50% е от ВЕИ плюс ел.коли с бързо зареждане е много сериозно предизвикателство да не кажа почти невъзможно.

    Нефта свършва след 20-30год. при сегашното потребление и няма как да се мине на изцяло ел.превоз т.е. може с ел.локомотиви и под Босфора се строи тунел за ЖП-линии за което мафията иска да продаде БДЖ -товарни превози.
    Принципно ел.локомотива и сега си е най-евтиният транспорт и проблема е ,че държавите враждуват ,и Китай затова иска да строи две успоредни линии Пекин – Берлин и съм писал преди 1-2 год. с входящ номер да се остави повече място между линиите за ветрогенератори с вертикална ос т.е. влаковете като минават/разминават на равни интервали от въздушната струя да задвижват “перките“.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*