Световната мрежа помага за унищожаването на редките животни

Оцелотите, едни от редките животински видове, които се търгуват онлайн, докато броят им в дивата природа намалява все повече.

Интернет се е превърнал в една от най-големите заплахи за редките животински видове по света, подпомагайки и улеснявайки незаконната търговия с всичко от живи лъвчета-бебета до вино от тигрови кости.

Оцелотите са сред редките животински видове, които се търгуват онлайн, докато броят им в дивата природа намалява все повече.

За влиянието на уеб се говореше много по време на срещата на 175-те страни участнички в Конвенцията за международна търговия със застрашени видове, наречена CITES. Търговията в уеб е едно от най-големите предизвикателства пред организацията, посочва Пол Тод, мениджър на кампаниите в Международния фонд за животинско разнообразие.

Фондът е направил няколко проучвания в последните години във връзка с нелегалната търговия онлайн. Само за период от три месеца през 2008 г., когато е било едно от проучванията, са регистрирани 7000 „оферти“ за продажба на екземпляри от редки животински видове. Стойността им е около 3,8 милиона долара. Те са били предложени в сайтове те търгове, рекламни публикации, чат-канали и др. Продавани са най-вече на територията на САЩ, Европа, Китай, Русия и Австралия. Най-често се търгува слонова кост, но не са малко офертите за екзотични птици или неща като вино от тигрови кости.

Интернет не знае граници и застрашава още повече редките видове, а в допълнение към това проблем е прилагането на законодателството, което е различно в различните страни, казват активистите. Разбира се, сам по себе си интернет не е заплаха, проблемът е, че е още едно средство за реализиране на вредните сделки, отчитат активистите.

CITES изготви предложение за електронната търговия, което зове правителствата по света да предприемат мерки за справяне с онлайн-търговията с редки и защитени видове.

Добрата новина в това отношение е, че частният сектор прави каквото му е по силите за намаляването на незаконната търговия с редки животни. Ebay например е въвела тотална забрана за търговия със слонова кост още през 2008 г. Активистите казват, че това доста е помогнало за забавянето на този вид бизнес в уеб.

Някои специалисти са на мнение, че еко-активистите би трябвало да използват доста по-активно уеб-технологиите за популяризиране на кампаниите си и добрите „зелени“ идеи. Използвайки потенциала на социалните сайтове, благородните начинания биха могли да получат огромна подкрепа.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*