Екологични метро-влакове без водачи ще щъкат из европейските градове

Екологични метро-влакове, в които няма водачи, не след дълго ще започнат да кръстосват европейските градове. Това ще стане възможно, след като ЕК оправда 15,2 милиона евро финансова помощ за две френски предприятия, които разработват високотехнологичното „метро на бъдещето“.

Европейската комисия реши, че финансовата помощ, предоставена от Франция на корпорацията ALSTOM и R?gie Autonome de Transports Parisiens (RATP) – чрез съвместото им дъщерно дружество за развойна дейност METROLAB за реализацията на научните изследвания за проекта M?tro du Futur („Метро на бъдещето“) е в съответствие с правилата на ЕС за държавните помощи. Целта на проекта е да разработи четвърто поколение автоматизирана система за метро, т.е. такава, която е „напълно автоматична“ и без водачи на мотрисите. „Помощта е насочена към решаването на реална пазарна неефективност, без да води до неоправдано нарушаване на конкуренцията“.

Metro-Paris-Ligne-2-station

„С „Метрото на бъдещето“ потребителите ще имат достъп до по-ефективна, по-привлекателна и повече енергийно ефективна градска транспортна система. Чрез насърчаване на преминаването от частните автомобили към обществен транспорт изследователският проект ще допринесе за постигането на целите на ЕС в областта на околната среда и енергийната сигурност, ограничавайки на риска от нарушаване на конкуренцията“, коментира заместник-председателят на Комисията, отговарящ за политиката по конкуренцията – Хоакин Алмуня.

Когато проектът „Метрото на бъдещето“ бъде завършен , производителят ALSTOM и операторът на преносна мрежа RATP ще предложат на големите агломерации технологично решение от ново поколение, което да отговори на техните нужди градски транспорт: тези нови автоматични линии на метрото ще бъдат напълно автоматизирани, иновативни, по-екологични и те ще имат капацитет да се развиват с течение на времето. Подвижният състав ще консумира по-малко енергия и ще отделят по-малко фини прахови частици.

Всеки от двамата партньори ще получи 7,6 милиона евро държавна помощ , т.е. общо 15,2 млн. евро общо за съвместното им дъщерно дружество за научно-изследователска работа METROLAB. 5 милиона евро идват под формата на грантове за индустриални научни изследвания и 10,2 милиона евро като възстановими авансови плащания за експериментално развитие.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*