Новите авто-двигатели отделят повече вредни частици, отколкото предшествениците си

Новото поколение бензинови двигатели на пътнически автомобили излъчват около 1000 пъти повече твърди частици, включително и канцерогени, в сравнение с традиционните бензинови двигатели, разкрива ново изследване на германски учени.

Изправени пред строгите ограничения за CO2, производителите на автомобили свиват размерите на двигателите за намаляване на емисиите и новите бензинови двигатели с директно впръскване (GDI) вее могат да е открият у почти всички нови бензинови автомобили, продавани в Европа до края на десетилетието. Но това не 100% добро решение, сочи организацията със едалище в Брюксел, посветена на проблемите на екологията и транспорта.

Според  независимите изследователи на транспортнтие превозни средства „Тюф Норд“, GDI двигателите отделят около 1000 пъти повече частици, включително и вредни канцерогенни вещества, в сравнение с конвенционалните бензинови двигатели и 10 пъти повече в сравнение с новите дизелови двигатели.

AR-130429514

Увеличените емисии на вредни вещества произточат от това, че новите GDI двигатели, работещи с по-високо налягане в техните цилиндри, произвеждат по-голямо количество частици, обясняват пт „Тюф Норд“.

„Автомобилите са най-големият източник на замърсяване на въздуха в градовете на Европа и 90 процента от европейските граждани вече са изложени на вредни нива на замърсяване с частици“, каза Грег Арчър, мениджър чисти превозни средства за транспорта и околната среда, в доклада на организацията.

„GDI двигатели с подобра горивна ефективност и по-ниски CO2 емисии биха били голяма иновация, но ако не отделят вредни частици. Тези частици могат да бъдат отстранени на цената на един „хендсфри“ комплект“, казва Арчър.

2 коментара

  1. а в сайта на TUV Nord не съществува (или аз не мога да намеря) такова изследване?!

  2. щеше да е хубаво да сложите и линка към изследването

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*