Panasonic лансира у нас соларните панели Sanyo

Малко след като японската корпорация Panasonic придоби друг голям японски производител – Sanyo, фирмата лансира у нас соларните фотоволтаични панели на Sanyo. Тяхна отличителна черта е съчетаването на две фотоволтаични технологии, които – според производителя – осигуряват най-висока ефективност. Модулите бяха представени днес пред родна аудитория по време на серия от презентации на Panasonic в столичния хотел Кемпински.

Фотоволтаичните (PV) модули на Sanyo носят търговското наименование HIT и са на 11 място по продажби в света, по данни на PV News от април 2009 г. Техният пазарен дял е 3%. Ако глобалното производство на фотоволтаици през 2008 година е създало устройства, генериращи общи 6940 мегавата, то тези на Sanyo се изчисляват на 210MW за същия период.

За 2010 година PV системите на Sanyo, които ще бъдат произведени, ще са с общ капацитет 600 мегавата.

Комбинация от две различни фотоволтаични технологии осигурява много висока ефективност на панелите, твърди производителят. Според лабораторните тестове, тя достига 23%. Това се постига чрез съчетаването на технологиите на монокристалния силиций и аморфния силиций.

30% по-малко площ е необходима на този вид панели в сравнение с модулите на база на поликристален силиций, когато трябва да се произведе едно и също количество енергия.

Друга отличителна характеристика, с която Panasonic се хвали, е способността на фотоволтаиците й да работят по-добре пи по-високи температури. С нарастването на температурата на модула и достигането на 70 градуса производителността става с 10% по-голяма в сравнение с тази на конвенционалните модули при същата топлина. При по-ниските температури разликата е по-малка, а при под 20 градуса производителността на HIT модулите става по-ниска от тази на устройствата с поликристален силиций.

PV модулите не са единственото решение на Panasonic за екологичен живот и бизнес, подчертават от компанията. Заедно със соларните решения компанията разработва LED осветление, батерийни системи, решения за вакуумна изолация, термопомпени системи (климатици). Фирмата разработва и софтуер за управление на потреблението на енергията. Еко-функции се вграждат и в останалите продукти на Panasonic – хладилници, перални машини, LCD и плазмени дисплеи.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*