Водни технологии обещават по-екологични и по-евтини батерии

Смартфон или лаптоп, чиято батерия издържа два пъти по-дълго, електрически автомобил с по-устойчива производителност и по-дълъг живот… тези удобства може би не са толкова далеч, колкото си мислим.

С помощта на съвсем нова нанотехнология проектът GREENLION удвоява живота на батериите за мобилни устройства и електрически превозни средства. Новите батерии могат да бъдат презареждани повече от 1,000 пъти. Как се постига това? Учените заменят графита, който обикновено се използва в литиево-йонните батерии и е с нисък капацитет на зареждане, с много по-ефективния германий, чийто капацитет на зареждане е много висок. Технологията е лесно приложима в широк мащаб, евтина, енергоспестяваща, което я прави ефективна от екологична и пазарна гледна точка.

project

Очаква се GREENLION да създаде -екологични и по-евтини литиево-йонни батерии за електрически превозни средства чрез използването на водоразтворими, без съдържание на флуор и термично стабилни свързващи вещества, които ще елиминират използването на ЛОС и ще намалят стойността на сглобяването на клетките при акумуаторите. GREENLION има шест основни цели:

GREENLION има шест основни цели:

Разработване на развитие на нови активни и неактивни батерийни материали, годни за водна обработка („зелена“ химия);

Създаване на иновативни процеси (покритие от водни суспензии), което да доведе до по-евтино производство на електроди и по-малко замърсяване на околната среда;

Разработване на нови процедури по монтаж (включително лазерно рязане и високо-температурно предварително третиране), които значително да намалят времето и разходите за производство на клетки;

създаване на по-леки батерийни модули чрез въздушно охлаждане и по-лесно разглобяване чрез еко-техники на свързване;

развитие на автоматизиран модул и поточна линия за сглобяване на батерии за увеличено производство и намаляване на разходите;

намаляване на отпадъците, което – използвайки разтворимостта във вода на свързващото вещество – ще позволи повсеместното възстановяване на активните и неактивните материали на батериите.

Проектът се разработва по седма рамкова програма на ЕС. Координатор е Испания и включва партньори от Ирландия, Италия, Германия, Австрия, Швейцария и Франция. Стартирал в края на 2012 година, проектът би трябвало да даде резултат през 2014-2015 г.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*