Инициатива за зелени релси в София шеметно набира скорост

Трамвайно трасе във Фрайбург, германия, снимка: CrazyD, CC-SA-3.0

[обновена] Инициатива за изграждането на „зелени релси“ по трамвайните линии в столицата набира скорост. Фейсбук група в подкрепа на добрата идея бе създадена на 9 април и само за два часа събра над 40 фена, а ден след старта вече имаше подкрепата на над 3700 души.

Затревени площи около трамвайните трасета има в много градове. Примери за такива селища са Щутгарт, Барселона, Прага, Гренобъл и още десетки градове из цяла Европа. „Какво пречи това да стане и в София?“, реторично питат инициаторите.

Затревени трамвайни трасета по линия 3 на трамвайната мрежа в Нант, Франция (Ностри - Марсел Пол), снимка: IngolfBLN, CC-SA-2.0
Затревени трамвайни трасета по линия 3 на трамвайната мрежа в Нант, Франция (Ностри – Марсел Пол), снимка: IngolfBLN, CC-SA-2.0

Зелени релси на трамвайното трасе при Централна гара биха били отлично посрещане на гостите на столицата, които пристигат от междуградската железница. Защитените от автомобилния трафик, самостоятелни трамвайни трасета като това на Цар Борис III също биха могли да са затревени. Зеленината спомага за намаляването на праха, частично поглъща шума, а и иаглежда свежо и приятно.

В момента в столицата тече мащабен ремонт именно на едно от трасетата, които биха могли да се озеленят – това на бул. България. Проектът обаче не предвижда затревяване на трасето.

Можете да се присъедините към каузата тук.

Амстердам, Холандия, снимка: citytransport.info
Амстердам, Холандия, снимка: citytransport.info
Трамвайна линия 39  Брюксел, Белгия, снимка: http://citytransport.info
Трамвайна линия 39 Брюксел, Белгия, снимка: http://citytransport.info
Трамвайна линия 8 в Базел, Швейцария, снимка: http://citytransport.info
Трамвайна линия 8 в Базел, Швейцария, снимка: http://citytransport.info
Трамвайно трасе във Фрайбург, германия, снимка: CrazyD, CC-SA-3.0
Трамвайно трасе във Фрайбург, германия, снимка: CrazyD, CC-SA-3.0

 

18 коментара

  1. За съжаление от СГО (Столична Голяма Община) прегръщат само скъпо струващи и ниско ефективни проекти, за да има лапачка изрязаха тополите по Бул. В. Левски като „подарък“ за Цветница, а новите чинарчета сигурно ще забравят да ги засадят. Силно се съмнявам да се направи нещо от тези „писарушки“. Подлеза на Лъвов мост щеше да се строи с метрото а сега гълта близо 30 милиона и то от заем. Нови тролейни и трамвайни трасета не се предвиждат което също е зле, а че трева е по-добре от бетон и чакъл спор няма.

  2. Единственото което носи прохлада е гората сиреч дървета храсти и прочее.

  3. Колкото може повече трева и дървета …..необходимо е да ги има и то в изобилие. Навсякъде не само покрай релсите ами навред. Че столицата ни е заприличала на бетонен град – няма тревна площ, няма дървета – изсякоха ги покрай булевардите , а това е лошо. Липсват тревни площи това е факт,а те са от изключителна важност за всички нас.

  4. София е зелен град наоколо само планини ..Подобна инвестиция ще гълта много пари за подръжка ,а камъните и бетона осигуряват специфична прохлада.Косачките силно увреждат околната среда .Много градове на запад имат шумово замърсяване заради тях…

  5. Това са някакви еврогейски, соросоидни и фашиски простотий!
    Ние трява да си държим на дружбата с братушките!!!

  6. Преди време бях за няколко месеца в Щатите.
    Какво ми направи впечатление – каквато и странна, или невъзможна (на пръв поглед) идея да имаш за нещо хубаво и положително – повечето хора гледат по всякакъв начин да те окуражат и да ти помогнат.

    Как е в България – каквато и идея да се появи, първото нещо, което повечето хора започват да правят, е да мрънкат, да търсят кусури и да обясняват защо „няма да стане тая работа“.

  7. Тревата ще замени ли изсечените дървета по новия проект за релсов път на общината в Борисовата градина? Къде ще капе смазочното масло от трамваите – по тревата ли или ще се изпарява?!? Колко ще лапне проектът за „зелени“ релси? Моля този път някой от заинтересованите да отговори, защото иначе гражданите си лаят, а трамваят си върви.

  8. Nqma da e zle sobstvenicite na ku4eta da si pribirat lainata na lubimcite si .. MAlko evropeiski idei a????

  9. Abe, hora, ot druga strana, tramvaite kato minavat po trevata, dali tq shte moje de se razvihrq buino i da ni trqbvat MILIONI levove, za da q kosim…

    Nie mojem i trqbva da se staraem i opitvame da napravim nashata si strana po-dobro mqsto, v kraina smetka go pravim, za da ni e dobre na nas, kak moje da se stiskame za sobstvenoto si dobro…

    Plus tova:

    Цеци
    09/04/2014 в 17:20
    Има много безработни, които биха могли за да се грижат за зелените площи ежедневно

  10. Къв е проблема веднъж на ден да минава мотриса със система за поливане? Същото може да се направи и с косенето… не знам как са решили проблема в „изостанали“ държави като Швейцария, Франция и Германия, но явно се справят и не се оплакват 🙂

  11. А като почнем да си представяме разни работи – колко щяло да е трудно да се окоси, да се полива… и по-добре да не правим нищо, да си живуркаме в мизерия и да се оплакваме колко било гадно в БГ. Ами така е, мързел, страх, пак мързел и стиснатост. Гледай негативно, Ганьо, хубавите неща винаги ще са в съседния двор.

  12. 40км автоматична напоителна система струва около 40 000лв. Ей толкова е нужно. Поддръжката е само косене, което е 2 пъти в месеца. 40 000 човека по 1 лев да дадат и сме готови. Не ни трябват проекти и излишни плащания към фирми изпълнители. Ние можем да си го изградим, за да ни е хубавко. Ето ви инициатива, а не лайкване на некви безсмислени страници, които до нищо няма да доведат.

  13. Само си представете как ще се поддържа после – как ще се коси регулярно, ще се полива и трамбова и т.н.
    Ще обрасте всичко с бурени и храсти, както обикновено се случва с новопостроените паркчета, градинки…

  14. Оправете си грешката – в момента се ремотира бул. България, не Борис III.

  15. Има много безработни, които биха могли за да се грижат за зелените площи ежедневно

  16. Чудесна идея, дано я подкрепят отговорните лица, моето мнение е ,че трябва да се използва всяко свободно място за да се засади дърво или да се направи зелено кътче.

  17. Дали си имате представа за да изглежда така тревата трябва да се полива всеки ден и два пъти в седмицата да се коси + наторяване иу изграждане.

  18. В момента тече ремонт на бул. „България“, не на „Борис III“. Макар че последното трасе би изглеждало супер с рай грас. 🙂

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*