Еко-активисти притискат Twitter да става по-зелена по-скоро

Twitter бе призована да последва Facebook, Google и Apple, като се ангажира да използва 100 процента възобновяема енергия, за да захранва огромните си центрове за данни.

Активисти на Грийнпийс протестираха тази седмица пред централата на компанията в Сан Франциско със зелен костюм, наподобяващ известното синьо пиле на Twitter, като част от кампания за оказване на натиск спрямо компанията да „почисти“ своя енергия отпечатък.

New Twitter HD

Според най-новия доклад на Грийнпийс за използване на възобновяеми енергийни източници в технологичната индустрия, Twitter все още не е направила каквито и да е публични ангажименти за използване на зелена енергия в своите дейности и центрове за данни. За фирмата се говори, че използва центрове за данни под наем в съоръжения, които се използват нищожно количество енергия от възобновяеми източници. Фирмата не разкрива и данни за енергийната си отпечатък. Това я изтласка доста назад в класацията на неправителствената организация за екологичността на хай-тек бизнеса.

За разлика от нея Apple е постигнала своята цел за използване на 100 процента възобновяема енергия в края на 2013 г. Facebook и Google се предприели стъпки за увеличаване на използването на чиста енергия и осигуряват с 49 на сто и 48 на сто от своята енергия от възобновяеми енергийни източници, според доклада.

Активистите на Грийнпийс, наред със зелената птица, имаха и друго демонстрационно средство: те даваха на всички служители, влизащи в сградата, джобен размер биоразгадими „яйца“, съдържащи послания. Бележките вътре бяха в стил „Ние обичаме да туитваме, но ще обичаме да го правим още повече, ако е зелено. Ангажирайте Twitter да използва 100 процента възобновяема енергия.“

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*