Страните от ЕС задължени да изграждат инфраструктура за презареждане на еко-коли

Днес Европейският парламент даде окончателното си одобрение за новите правила на ЕС за гарантиране на изграждането на инфраструктури за алтернативни „горива“ в Европа и общи стандарти за дизайна и употребата им. Това веключва и стандарт за единно зарядно за зареждане на електрически превозни средства .

Всички политически инициативи досега бяха насочени преимно към самите горива и самите превозни средства. Не се отчиташе обаче доставянето на необходимата енергия.

EV-Charging

 

Чистите транспортни средства навлизат бавно в практиката заради три главни пречки: високата цена на превозните средства, ниското ниво на възприемане сред потребителите и липсата на станции за зареждане и презареждане. Това омагьосан кръг.

С новата директива държавите-членки ще бъдат задължени да осигурят минимална инфраструктура за алтернативни горива включително електричество, водород и природен газ. Ще трябва да въедат и общовалидни стандарти за необходимото оборудване и потребителска информация.

„Това е важно нововъведение и крайъгълен камък в разгръщането на екологично чистите горива в Европа,“ посочи заметник-председателят на ЕК Сийм Калас. „Тези нови правила са пряк отговор на призивите на индустрията, инвеститорите, потребителите…. Това е  ясен сигнал, че Европа поставя чистите горива в центъра на своята транспортна политика“.

Основните договорени мерки са:

Минимални нива на инфраструктура за целия ЕС: въвежда се изискване за държавите-членки да представят национални планове на Комисията за минимални нива на инфраструктура за зареждане и презареждане – станции за алтернативни горива като например електричество, водород и природен газ. Целите и задачите ще бъдат публикувани от Комисията. Има и механизъм за преразглеждане, който да позволи на Комисията да прецени дали националните цели са достатъчни, за да се осигури критична маса от инфраструктура;

Общоевропейски стандарти на ЕС за инфраструктура: общите стандарти за целия ЕС са от съществено значение за развитието на новите горива. Споразумението изисква използването на единен конектор за зареждане на електрическите превозни средства и единно, стандартизирано оборудване за зареждане с водород и природен газ. Предвижда се и  разработването на бъдещи стандарти за безжични системи за презареждане, технология за бърза смяна на батерията, единни зарядни за автобуси и за мотоциклети.

Ясна информация на потребителите: това включва както самите станции за презареждане и, така и сравнение на цените за различните чисти и конвенционални горива на базата на методология, разработена от Комисията.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*