Вендинг машините в САЩ задължени да имат етикети за калориите на храните

Снимка: Waoceanu, CC-SA-3.0
Снимка: Waoceanu, CC-SA-3.0
Снимка: Waoceanu, CC-SA-3.0

Вендинг машините са нещо съвсем традиционно в големите офис сгради и търговски центрове и то вече години наред. Сега обаче американските вендинг машини трябва да претърпят сериозна промяна. Нова регулация от администрацията по здравеопазването на президента Барак Обама изисква всички вендинг машини да осигуряват информация за калориите на предлаганите продукти.

Според Асошиейтед прес , около 5 милиона вендинг машини в САЩ ще бъдат засегнати от този опит да се насърчат американците да правят по-здравословен избор при хранене. Въпреки че разходите за индустрията на вендинг машините ще бъдт почти 26 милиона долара първоначално и след това по 24 милиона долара всяка година, Администрацията по храните и лекарствата е изчислила, че парите ще бъдат икономисани и възвърнати чрез спестявания в сферата на здравеопазването. Според Центровете за контрол и превенция на заболяванията, ако само 0,02% от затлъстелите възрастни ядат по 100 калории по-малко на седмица, това ще ще се трансформира в такива спестявания в системата на здравеопазването, че щекомпенсират и надминат разходите за модернизацията на автоматите.

Засегнатите компании имат една година, за да се съобразят с новите разпоредби. Според АП, от новата регулация ще бъдат засегнати само тези фирми за вендинг машини, които поддържат от 20 автомата нагоре.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*