Електромагнитните излъчвания на електромобилите са безопасни, казва изследване на ЕС

Когато се появят нови продукти на пазара, те биват тествани за безопасност, за да се гарантира, че са подходящи за съответните потребители. Никой не би искал играчката на детето му да има остри ръбове, нали?

Електрическите автомобили са нов продукт, променящ пазара, така че тяхната безопасност е в центъра на вниманието. Не важна е не само тяхната удароустойчивост – става дума и за електромагнитната им радиация.

Добрата новина е: те са напълно безопасни.

e-car

Финансирано от Европейския съюз проучване, ръководено от скандинавската изследователска организация SINTEF, е установило, че електрическите автомобили произвеждат електромагнитни полета, които са доста под минималните прагове, препоръчани от Международната комисия по защита от нейонизиращи лъчения (ICNRP).

Според Green Car Congress, има съвсем малка разлика между електромагнитните полета, излъчвани от електрическите автомобили, и тези, които идват от обикновените бензинови и дизелови автомобили.

Електрическите превозни средства показват нива на експозиция, които са равно на по-малко от 20 на сто от лимиотите на ICNRP. За сравнение, обикновените автомобили показват стойности отоколо 10 на сто.

Измерванията са направени в близост до пода на превозното средство, в близост до батерията и при стартиране на колата.

Когато измерванията са направени в близост до главата, експозицията е показала нива от около 2 процента спрямо граничната стойност.

„Няма абсолютно никаква причина за безпокойство“, обясни Кари Шьолберг, физик в SINTEF.

Данните потвърждават резултатите от едно проучване през 2009 г., когато се тиражираха слухове относно електромагнитните полета около хибрида Toyota Prius. Твърдвенията бяха, че Prius носи висок „риска от рак“ – макар че нямаше никакви данни, които предполагат връзка между едното и другото.

В последния си изследвания SINTEF са установили още, че въртенето на колелата води до „значително“ магнитно поле, независимо от типа на превозното средство – тоест, магнитното поле в една кола се дължи по-скоро на нейното движение, без да има особена разлика, свързана с типа задвижване.

3 коментара

  1. А знаете ли защо шофьорите на тролейбуси са предимно жени,а ако са мъже то са във възраст в която не смятат да имат повече деца?

  2. Засега най безвредни за околната среда са карбураторни двигатели с монтирани автогазови уредби.Лични изпитания проведени последните години показват 6.5 литра газ на 100 км за автомобили Москвич Алеко с двигател ЛАДА 1600 и 10 литра газ на сто километра пробег за Фолксваген пасат с 1.8 моноинжекция без климатроник.Автомобилите на газ не се нуждаят от супер опасния катализатор /производството им нанася тежки увреждания на околнат а среда заради много трудно добивани метали/ а тези с карбураторни двигатели не са зависими от манипулиране на хардуерно софтуерни блокове.

  3. wnimtelno прочуване защо са позволени з а ползване двигатели с вътрешно горене при положение че в региони около нас не се ползват подава че е експериментиран коктеил от лечебни за контакта кола приземен слой газове вкл с газа на живота въглероден двуокис.Газовете получавани при изгаряне на гориво минимизират електромагнитните увреждания причинявани от автомобила..
    Наблюдения върху движението на електрически влакове и трамваи подава че няма големи проблеми в това отношение..напротив намалява се риска от откат срещу движещото се техническо съоръжение,който се засича при движение на дизелови автомобили с катализаторни уредби.
    За всеки случай трябва да се следи за обемно обсебващи убиици които с е закачат за автомобили вкл за хибриди, виждат се добре вече и във видимия сектор като обем около увредената кола.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*