Най-дългият полет на Airbus използва устойчиво самолетно гориво

Авиокомпанията подкрепя европейската инициатива за постигане на устойчив керосин за авиацията – ITAKA

airbus

Airbus A330-200 започва най-дългия търговски полет с устойчиви реактивни горива, извършван някога със самолети на авиокомпанията. Самолетът на KLM Royal Dutch Airlines (полет KL767) излетя с 20% смес от устойчиво гориво, изработено от използвано олио за готвене за 10-часов полет от летище Schiphol на холандския карибски остров Аруба.

Основна роля на Airbus в този тест е да се съберат данни, преди, по време и след полета (гориво на двигателната система, анализ на работата на двигателя и т.н.), за да се осигурят знания за използването на непетролни горива, сравнени с традиционните горива, съобщиха от компанията.

Полетът е първият от поредица от около 20 търговски полета на дълги разстояния с използване на самолети Airbus в контекста на Европейската инициатива, наречена ITAKA (Инициатива за постигане на устойчив керосин за авиацията), която има за цел да ускори пускането на пазара на авиационни биогорива.

Финансиран от Европейския съюз, ITAKA е съвместен проект, който произвежда устойчиво авиационно гориво и тества използването му в съществуващите системи и нормални полети в Европа с KLM. Проектът също така ще свърже предлагането и търсенето чрез създаване на връзки между производителите на суровини с дистрибутори и авиокомпании.

Airbus е участвал в големите европейски проекти, които допринасят значително за намаляване на екологичния отпечатък на авиацията върху околната среда, вкл. Единно европейско небе (ЕЕН),  SESAR за модернизиране на европейската система за управление на въздушното движение и CleanSky – програма, която има за цел да ускори развитието на технологиите за просмукване и за съкращаване на времето за пускане на пазара на нови и по-екологично ефективни решения, тествани на пълно мащабни демонстратори.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*