Колите на Opel и GM с водородни горивни клетки изминали близо 5 млн. км за 7 години

Над три милиона мили или близо 5 милиона километра са изминали 119-те коли на GM, използващ система за задвижване с горивни клетки, Някои от автомобилите са регистрирали по над 190 000 километра.

Мащабният проект, наречен „Project Driveway“ с общо 119 автомобила, раздадени за всекидневна употреба на клиенти по целия свят, бе стартиран през 2007 година. От тогава досега повече от 5000 водачи са споделили личното си мнение и са подали обратна информация относно функционалните характеристики и поведението на пътя на автомобилите, както и за опита си при зареждането им с водород.

„Технологията за задвижване с горивни клетки, използващи водородно гориво, е важна част от гамата алтернативни системи за задвижване на GM“, сподели Чарли Фрийзи, изпълнителен директор на програмата за задвижване с горивни клетки на GM в глобален мащаб. „Тези автомобили преминаха през различни климатични условия – включително и през седем зимни сезона – и условия на експлоатация в различни части на света и успяха да докажат, че горивните клетки са в състояние да се справят с предизвикателствата на всекидневната употреба в реалния живот.“

Opel-HydroGen4-265358-medium

30 автомобила Opel HydroGen4 се движат по улиците на четири големи града

Oт края на 2008 г. Оpel се включи в тестовата процедура с общо 30 автомобила Opel HydroGen4. В Германия те се използват в рамките на програмата Clean Energy Partnership (CEP) – обществено финансирана инициатива на федералното правителство за развитие на технологиите с водород. Автомобилите се ползват от служителите на партньорски компании като 3M, ADAC, Air Liquide, Allianz, Bild, Coca Cola, Condor, E-Plus, ESWE, Hilton, IKEA, Linde, Neckermann, nh Hotels, Schindler, Siemens, Shell, Total и Vattenfall. До момента те са преминали периода си на експлоатация по улиците на градовете Берлин, Хамбург, Дюселдорф и Франкфурт. Изминали са общ пробег над 350 000 километра.

Според компанията, отзивите на потребителите на системата HydroGen4 бяха са изключително положителни. „Подчертано положителна обратна информация получихме преди всичко за надеждността на автомобилите в условия на зимна експлоатация“, казват оттам.

Партньорството GM – Honda

През юли 2013 GM обяви програма за дългосрочно сътрудничество с Honda с цел съвместна разработка на системи за задвижване с горивни клетки и за съхранение на водородно гориво с хоризонт за възможно серийно производство към 2020 година. Наред с това GM и Honda възнамеряват да продължат своите усилия за изграждането и развитието на инфраструктура от зарядни станции за водородно гориво съвместно с други заинтересовани групи от фирми и обществени организации.

Амбииция значи и много изследователска дейност

През последната година GM откри модерна изследователска и развойна лаборатория за горивни клетки в рамките на глобалната централа на поделението GM Powertrain (разработка на задвижващи системи) в американския град Понтиак, щата Мичиган. В общата стратегия за изследователска и развойна дейност за развитие на технологиите с горивни клетки в глобален мащаб, инженерите на Opel в Рюселсхайм са поели отговорността за по-нататъшното усъвършенстване на способите и системите за съхранение на водородното гориво, с което натрупаният в европейските експлоатационни изпитания опит се присъединява към усилията на развойните специалисти в глобален план.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*