Смяната на AC с DC ток на корабите намалява използването на гориво с 25%

Икономии на гориво на корабите могат да постигнат по много различни начини. Корабната боя може да се прави така, че да пречи на мидите да се прикрепят към корпуса и по този начин да осигури по-малко съпротивление при плаване. Намаляването на скоростта наполовина може да генерира 30% икономия на гориво. Някои оператори дори експериментират с „хвърчила“ за корабни платна, за да намалят използването на дизеловите двигатели и да ги заместят с вятърна енергия.

Сега ABB твърди, че може да постигне до 25% икономия на гориво само чрез промяна на начина, по който корабите създават и разпределят електрическа енергия на борда.

cruise-ship-334846_640

Швейцарската компания обяви тази седмица, че е приключила изпитанията на своята система за енергийна дистрибуция с прав ток, наречена „Бордови DC грид“, на кораба Дайна Стар. Това е 93-метров, 5000-тонен многоцелеви кораб за доставки и строителство.

Корабите обикновено използват системи с променлив ток (AC) за разпространение на енергия от дизеловите генератори до ключовите електрически компоненти като например системите за задвижване. Недостатък ана променливия ток е, че генераторите трябва да се поддържат на работа про постоянна скорост, за да се осигури стабилно напрежение за електричеките компоненти на кораба. За разлика от тях системата с прав ток позволява дизеловите двигатели да работят при променливи скорости, според силата, изисквана от електрическата система на кораба, което води до намаляване на потреблението на гориво.

Първоначалните прогнози с били за икономии на гориво с около 25%, но първоначалните тестове на Дайна Стар са показали намаление с 27%.

1 коментар

  1. Добра новина, ако и беше написана без грешки – евала.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*