20% от колите на SAP ще са електрически до 2020 г.

Софтуерният гигант SAP ще увеличи дела на електрическите превозни средства в автомобилния си парк до 20 процента. Всяка пета корпоративна кола ще има електрически двигател към края на десетилетието, съобщиха от централата на SAP във Валдорф, Германия.

Тази година 50 служители на SAP ще станат собственици на електрически коли. Компанията изгражда глобална инфраструктура от зарядни станции, като 50-тата от тях ще бъде инсталирана във Валдорф. Същевременно SAP разработва и система за управление, която ще свързва електрическите коли и станциите за презареждане.

sap-e-car

Политиката на компанията за изграждане на офис сгради и центрове за данни предвижда зареждане на електрически служебни автомобили само със 100% възобновяема енергия. Мярката е част от дългосрочна програма, целяща да компенсира вредните емисии, като до края на десетилетието ги върне на нивото от 2000 г.

„Миналата година нашият автопарк от 22 000 автомобила бе отговорен за 24% от общите ни CO2 емисии. Можем да постигнем глобалната си корпоративна мисия само ако заменим значителна част от нашата флота от автомобили със „зелени” такива”, каза Даниел Шмид, главен директор „Устойчиво развитие” в SAP.

За да реализира амбициозния си план, компанията провежда научни изследвания за електромобилите съвместно с няколко немски института. В тестовете участват 500 служители на SAP.

„Ще използваме резултатите, за да се разработим пазарни решения за нашите служители и клиенти. Като водещ производител на фирмен софтуер, имаме експертизата да обвържем множеството аспекти на електромобилността, за да създадем интелигентна система за управление”, каза Петер Распер, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на глобалната финансова инфраструктура на SAP.

Шофьорите ще получат прости интегрирани решения, които ще анализират дължината и времетраенето на планираното пътуване, максималния пробег с едно зареждане и най-близките електрически станции за презареждане, така че да могат интелигентно да планират маршрута си преди да тръгнат на път.

Друг важен елемент в програмата е системата за насърчаване на служителите да преминат от конвенционално към електрическо превозно средство чрез предоставяне на субсидия за закупуване на батерия. В комбинация с данъчните облекчения, които служителите в Германия получават при поръчка на служебен електромобил, субсидията неутрализира разликите в цената на този тип автомобили и стандартните такива.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*