Германското правителство иска повече товарни велосипеди!

снимка: Flowizm, CC BY 2.0

От огромния ръст на слънчевата енергия до някои впечатляващо дожбре организирани схеми за споделяне на автомобили, Германия непрекъснато работи в посока пизграждане на нисковъглеродна икономика.

Не на последно място е фактът, че страната прави много инвестиции в колоезденето – съвсем сериозно. Освен, че харчи 80 милиона евро годишно за вело-инфраструктура, германското правителство сега е решило да насърчава използването на товарни велосипеди.

снимка:  Flowizm, CC BY 2.0
снимка: Flowizm, CC BY 2.0

„Говорителят на транспортното министерство Бригита Воринген казва, че над три четвърти от всички пътувания в Германия са на разстояние по-малко от 10 километра и товарните велосипеди могат да осигрят всички видове приложения“, съобщава ABC news. „Това е добро средство за транспорт, който не генерира никакъв шум или замърсяване“, каза Воринген“.

Миналата година правителството подкрепи една конференция със 100 000 участници в Хамбург, която бе организирана с помощта на товарни велосипеди – за промоция и кетъринг. След това министерството на транспорта е разработило ръководство за този вид транспорт.

Това не е някаква нишова задача или начин за спечелване сърцата на „зелените“ избиратели. Велосипедите са пестелив и екологичен начин градовете да са „в движение“ и в същото време да се решават проблемите с качеството на въздуха. Логистичната компания UPS вече експериментира с товарни велосипеди и разнася пратките в шест германски града точно по този начин. Това е много впечатляващо послание, което може да убеди мнозина да се насочат към товарните велосипеди.

Има, разбира се, предизвикателства, които трябва да бъдат преодолени, се казва в съобщението на ABC News. Голяма част от вело-инфраструктурата, която вече е построена – включително вело-паркинги и вело-алеи – е замислена само за обикновените велосипеди. Но все пак е добър знак, че правителството признава ролята на товарните велосипеди, която могат да играят в бъдеще. А това може да означава коригиране на съответите неговите инфраструктурни инвестиции.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*