Китай: голяма каша със стандартите за зареждане на електромобили

Новините относно електрическите коли в Китай могат да накарат всеки човек да вярва, че нещата най-сетне са във възход – след години на слаби продажби и несигурност. Все още обаче има едно голямо препятствие, което страната трябва да преодолее. Говорим за него, защото това е проблем, който касае всички страни, решили активно да промотират електрическите превозни средства. Става дума за стандартите за зареждане.

Това е въпрос, обсъждан във всяка страна, която е решила да се насърчи електрическата мобилност. Автопроизводителите и ръководните органи работят усърдно по темата в последните години.

Въпреки че все още няма единен световен стандарт, някои страни се справят по-добре от други. Китай не е от тях. Там стандартите за зареждане на електромобили са „пълна каша“. Няма единен стандарт, няма стандартизиран конектор и често зареждането на кола на произволна зарядна станция се оказва мисия невъзможна.

Е, зареждането на електрическа кола в Китай си има своите предимства. Най-малкото защото зареждането от „второ ниво“ е по същество стандартизирано. Както и в Европа, стандартният електрически контакт в Китай е 220V.

ev1.-600

Китай има и AC стандарт за обикновените станции за зареждане, разположени на улицата и при паркоместата – наричан GB / T 20234.2-2011 – но според говорител на Tesla, този стандарт „няма дефиниция“ и няма съвместимост с различните марки.

Няма и DC стандарт или такъв за бързо зареждане. Няма комуникационен стандарт, като се гарантира, че различните видове електрически превозни средства могат безопасно да се зареждат на определена станция. И, както стана дума, няма стандартен конектор.

За страна, която разчита силно на мрежата за зареждане на електромобили, за да насърчи екологичните превозни средства, това е нещо повече от недоглеждане.

Няколко автомобилни производители са решили да вземат въпроса в свои ръце – може би притеснени, че тази липса на визия ще навреди на продажбите им на електрически превозни средства.

BMW, VW, Daimler, Ford и GM продават електрически превозни средства – или възнамеряват да продават – в Китай, затова са решили да си сътрудничиат в инициативата „Интерфейс за зареждане – Азия“. Групата има за цел да насърчи Китай да приеме стандарт за зарядните станции. Въпреки това засега не е ясно дали Китай ще приеме тези предложения – страната иска да разработи свой собствен стандарт.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*