Хибридна технология от F1 дава на градските автобуси 20% повече пробег (видео)

Нова система с маховик, подобна на тези, разработени от екипа на Williams за екипа на „Формула 1“ и използвана от състезателните екипи на Porsche / Audi за издръжливост, може да намери място в градските автобуси. А това може да означава 20% подобрение в разхода на гориво!

През април тази година Williams продаде технологията на британския конгломерат за транспортни и космически технологии GKN. Оттогава насам компанията е развила екип от 55 човека, които работят, за да накарат хибридната система на Williams/GKN да стигне до масовия пазар. Така шофьорите на автобуси ще могат да се порадват на добавената производителност и ефективност, позната досега само на пилотите и състезателните водачи.

F1flywheel
Графика: кадър от видео.

Това, което прави хибридната маховикова система различна от други подобни на пазара, е фактът, че тя работи изцяло без акумулатор. Когато водачът натисне спирачките, тягов двигател върху оста прехвърля инерцията на превозното средство върху маховика, което го кара да се върти. Маховикът след това генерира електричество, докато превозното средство се забавя, увеличавайки производителността на спирачките и намалявайки износването. Маховикът работи във вакуум, за да се намали триенето, и може да се върти с до 36 000 оборота в минута. Когато водачът настъпи газта, системата прилага инерцията, натрупана чрез маховика, за да изпратите около 120 киловата обратно в оста, което помага за ускоряването и намалява натоварването върху двигателя.

GKN предвижда използването на технологията в множество различни промишлени приложения, от влакове и асансьори до градски автобуси.

 

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*