Регулаторите в ЕС се стремят да „затворят вратичките“ в тестовете на нови автомобили

Регулаторите в ЕС подготвят проект за ново законодателство, което ще изисква тестовете на новите автомобили за горивна ефективност и CO2 емисии да се извършват на истински пътища, а не – както е сега – в лабораторни условия. Целта е да се затворят вратичките в регулациите, които позволяват на производителите на автомобили да преувеличават данните за своите нови модели относно това колко икономички и екологични са.

Още от септември влизат в сила нови, по-строги стандарти за изпитване на автомобилите в ЕС. Те са част от глобалните усилия за постигане на по-голяма точност. По-строгите стандарти са склонни навярно ще срещнат съпротивата на производителите на автомобили.

traveling-by-car

Изследвания на Европейската комисия, публикуван миналата година, показват, че редица лабораторни техники, като облепването на процепите на вратите и прозорците и по нереално гладка повърхност, са причината за необичайно голямото „подобрение“ на данните за горивна ефективност на тестваните модели. Тези трикове са виновни за около една трета от отчетения спад в стойностите на вредните емисиите на CO2.

Според служител на ЕС, пожелал анонимност, до края на годината ще се появи предложение за „нов метод за тестване, от реалния свят“. Той ще трябва да бъде одобрен от държавите-членки на ЕС. Други служители на ЕК също намекват за подобно предложение, което да се очаква през следващите месеци.

Комисията, изпълнителната власт на ЕС, твърди, че емисиите на азотни оксиди (NOX), свързани с редиьа белодробни заболявания и стотици хиляди случаи на преждевременна смърт, още по-вече биват изкривяваи при лабораторните тестове. В реалния свят NOX емисиите са по-високи от посочените в тестовете с фактор от 4 или даже 5, според представителя на ЕК.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*