
Немските фирми SFC и ESG са разработили съвместно нова хибридна система за еко-автомобили, съчетавайки батерии и горивни клетки, така че возилото да е напълно независимо от електрическата мрежа.

Двете фирми ще представят своето изобретение по време на Хановерския панаир, който тече до 23 април в Германия, съобщи CleanTech.com.
SFC, което е съкращение от „Smart Fuel Cell“, е специализирана в разработването на клетъчни мобилни технологии за електроенергия. Другият партньор, ESG Elektroniksystem- und Logistik-GmbH, е фирма за автомобилен инженеринг, която работи заедно с много от немските и световните автомобилни производители. Нейната роля в новята технология е свързана с интеграционната експертиза.
Двете компании твърдят, че са успели да съчетаят батерии и горивни клетки в една хибридна система, която може да функционира напълно независимо от електропреносната система.
Мотивът, който стои зад разработването на подобна технология, е интересен. През зимата електрическото зареждане на батериите на електромобилите не ще бъде „убедително“ решение за повечето потребители, смятат от двете немски фирми. Така е, защото производителността на студена батерия е много ниска и определено недостатъчна за автомобил. В същото време електропреносната мрежа е много натоварена, защото през зимата хората се отопляват и това повишава изискванията към ел.-мрежата.
В своето изобретение двете немски фирми са разработили бордова система за електрозахранване и отопление, за която твърдят, че ще подобри производителността на батерията в зимни условия, което на свой ред следва да доведе до по-добри показатели за колата като скорост и пробег.
Зимата през нощта обикновено цялата челяд си е у дома и при положение, че не са младоженци, се нуждаят от топлина. Това значи, че през деня, когато температурата навън е по – висока и няма никой в къщи може и да намалиш отоплението, но вечерта то ще работи здраво.
През зимата, както и през лятото зареждането на автомобила ще бъде през нощта на ниска тарифа и няма да натоварва мрежата