Нови релси и нови трамвайни трасета в София

Трамвай тип PESA във Варшава. BY-SA 3.0 Mateusz Kempisty

Електрическият градски транспорт е един от най-екологичните и всяка инвестиция в тролеи и трамваи си струва, защото намалява замърсяването на градската среда. Затова е добра новината, че направление „Архитектура и градоустройство“ към Столична община обяви обществена поръчка за изготвяне на технически проекти за интегриран градски транспорт, които предвиждат нови релси по съществуващите трасета, както и нови трамвайни трасета. Те са част от изпълнението на проекта за създаване на проектна готовност за кандидатстване на Столична община по ОП „Регионално развитие за периода 2014-2020 г.“.

Трамвай тип PESA във Варшава. BY-SA 3.0 Mateusz Kempisty
Трамвай тип PESA във Варшава. BY-SA 3.0 Mateusz Kempisty

Заданието обхваща следните обекти:

1. Трамваен релсов път, по бул.“Копенхаген“ от ул.“Обиколна“ в ж.к.“Дружба 2″ до метростанция 18 в ж.к.“Младост 1″. Приблизителна дължина на участъка – 4 400 м. единичен коловоз.

2. Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкция на трамваен релсов път по бул.“Цар Борис III“ от пл.“Руски паметник“ до трамвайно ухо „Княжево. Участъкът от Съдебната палата до „Руски паметник“ вече има приет и одобрен технически проект.

Трамвайното трасе по бул. „Борис III“ ще бъде с широко междурелсие – 1435 мм, а по бул. „Стамболийски“ – с тясно междурелсие 1009 мм. Съответно, булевард Борис III следва да отговаря на градска магистрала II клас и предвидима скорост от 70 км./ч., а бул. „Стамболийски“ – районна артерия IIIБ клас и максимална скорост от 50 км./ч.

Реконструираният участък по ул.“Алабин“ и ухо „Съдебна палата“ трябва да следва конфигурацията на съществуващата инфраструктура, тъй като трасето на трамвайната линия се запазва.

3. Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкция на трамваен релсов път по бул. „Ал. Стамболийски“ от ухо „Западен парк“ до спирка „Константин Величков“ с приблизителна дължина от около 2 200 м.Този участък е строен през 1988 г. по унгарски способ, като настоящото му състояние представлява обрушени трамвайни панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи.

4. Изготвяне на технически инвестиционен проект за реконструкцията на трамвайния релсов път по ул. „Каменоделска“ от кръстовището с бул.“К.Стоилов“ – начало крива преди моста при сервиз „Изида“, да продължи по ул.“Каменоделска“ до крайно трамвайно ухо „Орландовци“ вкл. двата кръга, изтеглителен коловоз и стрелки №10, 11 и 239. Приблизителна дължина на участъка – 3 600 м. единичен коловоз.

Също така важо е да се отбележи, че ремонтираните и новите трасета трябва да са подготвени и за по-новите, икономични и ефективни трамваи. Затова заданието изисква „всички перони да са съобразени с типа на съвременните превозни средства – нископодови трамвайни мотриси и въведените наскоро в експлоатация полски трамвайни мотриси тип „PESA“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*