Шумът от пътния трафик тормози четвърт от европейците

Вредните нива на шума от движението по пътищата влияят на един на всеки четирима души в Европа и повишават здравните рискове, вариращи от безсънни нощи до сърдечно-съдови заболявания. Това заяви в петък Европейската агенция за околната среда.

traffic-337574_640

В първата си оценка за въздействието на шумовото замърсяване в Европа агенцията казва, че шумотевицата около някои училища подкопава способността на децата да се концентрират. Тя разрушава природата, като заглушава песните на птиците, които те използват за привличане на брачен партньор.

Шумовото замърсяване е огромен здравословен проблем … в Европа“, се казва в доклада на агенцията. Тя фобавя, че това, което се нарича „Европейска звуков пейзаж“, е в риск.

Базираната в Копенхаген еко-агенция смята, че пътният трафик е основен източник на шум над правните норми. Засегнати от него са около 125 милиона души. Това е една четвърт от населението на ЕС. Железници, летища и промишлени обекти допълнително дават своя „принос“ към какафонията.

Еко-агенцията е изчислила, че шумът в околната среда причинява до 10 000 случая на преждевременна смърт всяка година в Европа. Повече от 900 000 случаи на хипертония могат да бъдат отдадени на шума. Той води и до безсъние и сърдечно-съдови заболявания.

Въпреки че много хора не съобщават за проблеми, свързани със шума, почти 20 милиона възрастни усещат „дискомфорт“ при наличието на шумовото замърсяване, а друга осем милиона страдат от нарушен сън, казва ЕАОС.

Световната здравна организация също твърди, че шумът е подценявана заплаха.

Констатациите на ЕАОС сочат, че Люксембург, България и Белгия имат градски райони с най-висок процент на хората, изложени на високи равнища на шум заради движението по пътищата. Малта, Исландия и Германия са най-тихите.

Докладът призовава за по-добро планиране, включително запазване на тихите зони в градовете и въвеждане на по-безшумни гуми за леки автомобили.

В друг доклад от 2011 г., Европейската комисия счете, че шумът от автомобилния и железопътния трафик коства 40 милиарда евро на година във вид на спад на цените на имотите край шумните пътища, разходи за медицински услуги и по-ниска производителност на труда.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*