
Лас Вегас с пълна сила тече изложението за потребителска електроника CES. Там се показват и модерните автопроизводители със своите най-високотехнологичните концепции. Там дебютира и Mercedes F015 – една визия за автомобилите през 2030 г.
Возилото с размери на S-Class – 5,20 м дълъг, 2 м широк и 1,5 м висок – е автономен автомобил, съчетаващ водородна и хибридна технологии.
Хибридно и водородно едновременно
Тази технология, наречена F-Cell Plug-In Hybrid, вече бе видяна в концептуалния модел F125 през 2011 г., мно при F015 предлага 272 к.с. и 400 nm пиков въртящ момент от два електромотора, които задвижват задната ос.
Целият пробег от 1100 километра се състои от 200 км пробег в изцяло електрически режим – чрез 29kWh батерия – и 900 км от горивните клетки при консумация от 0,6 кг водород на 100 км!
Автономно шофиране
Технологията за автономно шофиране основава на тази, която вече бе представена в S-Class 500 Intelligent Drive и Future Truck 2025.
Интериор
F015 Mercedes е повече от всякога „частен салон от органични материали“.
Четирите седалки се въртят за оптимален модулност, всяка врата се отваря на 90° за лесен достъп независимо от позицията на седалката, а прави впечатление и липсата на В-колоните, което е станало възможно благодарение на структурата на тялото.
Структура и безопасност
F015 Mercedes се основава на CFRP (подсилена с въглеродни влакна пластмаса). Водородните цилиндри също са от такъв материал за максимална здравина при минимално тегло. Те съхраняват 5,4 кг водород.
Колега видимостта ще е най-малкия и проблем. Помисли си за всичките дисплей, които се намират около теб. Огледалата трябваше отдавна да са заменени от камери. Това би подобрило значително айродинамиката на автомобила и в резултат би подобрило горивната ефективност.
Тая рисунка е много аматьорска. Нито има огледала за обратно виждане, нито пък шофьорът има видимост отпред вляво на колата какво се намира и кой се готви да пресече пътя. Трябва сериозна преработка на купето заради тези недостатъци.