Топ-спортни марки се вписаха в стандарт за не-насилие над животните

goose-168560_640

Adidas, Nau, REI, Timberland са сред марките, които най-наскоро се включиха в инициативата „Отговорен стандарт за производство“ (RDS). Първоначално разработен от „The North Face“, стандартът има за цел да представлява глобална норма за хуманното отношение към животните, чиито продукти се използват в производството на облекла, храни и др. Процедурите в него целят да помогнат на компаниите да добиват необходимите им суровини, като например гъши пух, от патици и гъски, които не са били нахранени насилствено (обичайна практика в производството на гъши дроб) или скубани на живо.

RDS, който празнува своя първи рожден ден този месец, също така обяви старта на първата си ревизия, която сега е на разположение за обществено обсъждане.

Много марки и фирми, които са се включили в RDS, заслужават признание за своя ангажимент“, коментира Ан Жилеспи от Textile Exchange – организацията, която сега поддържа стандарта. „Очакваме още по-силен растеж, особено като се има предвид, че навлизаме на пазарите на производство на домашни мебели и легла. Нашата цел е да защитим добрия живот за колкото се може повече патици и гъски, доколкото е възможно“.

RDS, създаден за използване в промишления сектор, има за цел да предотвратява „ненужни“ за птиците несгоди, когато те биват отглеждани за храна и за промишлени цели. Основната му цел е предотвратяване на практики като живото скубане или насилственото хранене при запазване на определени стандарти за храните и качеството на водата, обитаваните помещения, плътността на отглеждане, достъпа до открити пространства, здравето на животните и хигиената, контрола над вредителите.

Стандартът има и своите противници. Говорейки от името на „Хора за етично отношение към животните“ през 2012 г., актрисата и активист за правата на животните Алиша Силвърстоун порица инициативата като „продукт на жестокостта към птиците“.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*