„250 City Road Towers“ – небостъргачът, който преобърна концепцията за градския транспорт

250-City-Road-FosterPartners-1

Наскоро разказахме за Лондон и това, че там велосипедите са масов транспорт и директивата е да бъдат третирани като такъв. Споменахме и един нов проект, където нов градски небостъргач има близо 1500 парко-места за велосипеди. Ето и няколко думи за него.

Кулите-близнаци „250 City Road Towers“ са проект на архитектурното студио Foster+Partners. В жилищния комплекс се пада по едно парко-място за велосипед на всяка спалня. Това прави общо 1 486 на брой. Има вело-лифтовете и стендове за поправка на велосипедите. В същото време в кулите има само 200 места за паркиране на автомобили. Това прави сградата възможно най-удобна за вело-транспорт и вдихна надежда на мнозина по света, че ще вдъхнови и други подобни сгради по целия свят.

250 City Road“ се състои от два небостъргача, съответно с 32 и 46 етажа. Те се намират на мястото на стар бизнес-парк от 1980-те години. Проектът започна реализация тази седмица и стана хит като една от първите големи жилищни сгради във Великобритания, която се съсредоточава повече върху колоезденето, отколкото върху шофирането като нормален начин за превоз в градската среда. Броят на местата за паркиране на велосипеди (1486) е осезаемо по-голям от броя на местата за паркиране на автомобили (200), което надминава новите насоки за проектиране на нови разработки в Лондон, озаглавени „Транспорт за Лондон“. Съгласно тези насоки се очакваше проектът да осигури 1223 парко-места за велосипеди.

За протокола, Foster+Partner е същото архитектурно студио, което проектира еко-селища с алеи за електромобили в скандалния проект „Карадере“. Еко-изданията по света припомнят, че Foster+Partner са известни с това, че активно насърчават вело-културата. Самият офис на компанията в Западен Лондон има зона за поправка на велосипеди и обслужване на колелетата за над 160 служители.

Новият им проект „250 City Road Towers“ е в челните редици на мащабна културна промяна, ориентирана към третирането на велосипедите като масов транспорт, а не като „алтернатива“.

250-City-Road-FosterPartners-6 250-City-Road-FosterPartners-7 250-City-Road-FosterPartners-5 250-City-Road-FosterPartners-3 250-City-Road-FosterPartners-4 250-City-Road-FosterPartners-2

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*