Училищата не бива да насаждат „екофобия“ у младите

Училищата могат да помогнат за преодоляване на страха на децата от природата. Ролята на школата в тази посока е всъщност от огромно значение.

Училищата могат да постигнат това, като преподават повече за историята на планетата, привикват децата към повече занимания на открито, насърчават изучаването на местната екосистема.

binoculars-485855_640

Вместо това обаче днес училищата насаждат у младите същинска „екофобия“ – страх от природата чрез насочване на вниманието само и единствено към природните бедствия. Това кара децата да се боят още повече. Дворовете са покрити с асфалт, железни и пластмасови съоръжения служат за спорт и почивка, дървета почти няма, да не говорим за трева. Накратко – максимално отдалечени от всичко естествено.

Компютрите в частност са огромна тема. Макар да мислим, че въвеждането на компютри в учебния процес е прогресивно и наложително, всъщност най-доброто, което училищата могат да направят за реалното придобиване на знания у децата, е да премахнат компютрите от стаите на основното училище. Зависимостта от технологиите измества другите източници на знание, като се започне от изкуствата и се стигне до природознанието. Много по-добре се запаметява знание, когато пред очите на децата е проведен експеримент с колби и епруветки или микроскопско наблюдение на клетките в домат, отколкото когато това се показва на филмче. Няма значение колко интерактивна е мултимедията.

hands-51643_640

1 коментар

  1. Много правилен поглед на нещата. Съгласен съм, че компютрите нямат място в класните стаи в основното образование като цяло. Тези които се опитват да ни ги натрапят са некомпетентни и обслужват нечии частни интереси (някоя фирма печели от доставка и поддръжка на техниката). Техниката пречи на децата да се концентрират и те не виждат съществената част на нещата.
    Единствено допускам компютрите да се ползват в часове по Информатика където децата да се обучават да програмират. Когато бях в 3ти клас имахме Правец 8М и се учехме да програмираме на Basic.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*