Изграждат 60 км велоалеи в Бургас, интегрирани в мрежа

Община Бургас има амбицията скоро да предложи на своите жители и гости свързана система от велоалеи. Тази година ще бъдат изградени маршрути с обща дължина 60 километра, 5 от които вече са изпълнени.

 bike-271408_640

Парите за това са осигурени по проект „Интегриран градски транспорт на Бургас“ – ДБФП № BG161PO001/1.5-01/2010/001, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие.

В предишните 3-4 години Общината успя да изгради със свои средства десетина километра велоалеи, но с привлечения европейски ресурс тя има възможността да реализира затворен цикъл, в който отдалечените райони са свързани с централната градска част и помежду си. С това Бургас навярно ще надмине амбициите на Пловдив, където наскоро започна изграждането на интегрирана мрежа от велоалеи с дължина 48 километра.

Строителните дейности по реализирането на веломрежата се осъществяват в рамките на четири основни договора за строителство:

– Изграждане на мрежа от велосипедни алеи извън трасето на Бързата автобусна линия – Етап I (в обхвата на централна градска част и прилежащите квартали на гр. Бургас);

– Изграждане на мрежа от велосипедни алеи извън трасето на Бързата автобусна линия – Етап II (в обхвата на отдалечените квартали на град Бургас);

– Изграждане на Бързата автобусна линия и система от велосипедни алеи по бързата автобусна линия, включително реконструкция на светофари за изграждане на система с приоритет на автобуси – ЛОТ 1 (в кв. „Славейков“, кв. „Изгрев“ и ЦГЧ);

– Изграждане на Бързата автобусна линия и система от велосипедни алеи по бързата автобусна линия, включително реконструкция на светофари за изграждане на система с приоритет на автобуси – ЛОТ 2 (в кв. „Победа“ и кв. „Меден рудник“).

В зависимост от географията на града и степента на застрояване, на места велоалеите са споделени, за да се ползват и от колоездачи, и от пешеходци.

На етап провеждане на обществена поръчка е изграждането на мрежа от велосипедни алеи извън трасето на Бързата автобусна линия – в обхвата на отдалечените квартали Сарафово, Ветрен, Банево, Минерални бани и Крайморие.

1 коментар

  1. Уж големи амбиции да се надмине Пловдив, но Бургас остана без колодрум, а пловдивският е супер, а и велоалеята до Сарафово вече отдавна трябваше да е готова. Май го докарваме само на хартия – усвояват се едни пари, а налице почти нищо! Хората си изпотрошиха велосипедите по крайбрежната алея от Бургас до Сарафово, но за управниците на града това е без значение – за тях са осигурени коли с шофьори, плащани от данъците на Бургазлии.

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*