
Когато преди девет години TreeHugger публикува статия за соларен електрически велосипед, това отприщи порой от обществени реакции. Много хора изразяваха съмнения, мнозина коментираха, че това е тъпо място за поставянето на слънчеви клетки. Велоспедът от концепцията пък така и не видя бял свят.
Оттогава досега са се променили доста неща. Фотоволтаиците са много по-ефективни, по-усъвъренствани са батериите и адапторните мотори. Освен това хората вече знаят как работят тези соларни технологии. Те са наясно и, че соларните клетки не захранват батериите по време на движение.
Дизайнерът на тозим одел отбелязва, че „вградените в колелата соларни клетки зареждат батерията, докато колелото е паркирано, зареждайки с чиста енергия директно акумулатора. Когато колелото не се движи, те зареждат батерията, а когато то е в движение, слънчевите клетки и батерията осигуряват енергия за двигателя“.
Проектът е разработван в продължение на 3 години и за това време са изградени два прототипа. Моделът може да измине 70 км и има максимална скорост от 50 км/ч, а стандартната скорост е 25 км/ч, което е безопасна скорост за велосипеди.
Наистина няма нищо необичайно в самия мотор, освен зареждането от „отимизирани за сянка“ слънчеви клетки и един хитър начин за изпращане на електричество от панелите към рамката. Велосипедът изглежда красиво, а видеото показва една прекрасна разходка с него из някои от хубавите кътчета на вело-инфраструктурата в Копенхаген.
Разработката е номинирана за наградата INDEX – проектиране за по-добър живот, така че не е „въздух под налягане“. Засега няма и дума по въпроса кога ще се появи в масово производство и на каква цена, но и това ще се чуе.
Напиши коментар