Британски архитекти искат строителството да поеме отговорност за загинали велосипедисти

Четири от пет смъртни случаи на велосипедисти в Лондон биват причинени от самосвали. Сега един виден британски архитект настоява строителната индустрия да поеме отговорност за загиналите заради нея колоездачи. Той не е сам в настояването си. 

Много е шокиращо, че строителството е отговорно за толкова много смъртни случаи“, смята Петер Мъри, председател на New London Architecture и вело-активист. „Подобава на всички, които участват в строителството, да положат по-големи усилия за намаляване на тези убийства. Архитектите трябва да сме сигурни, че клиенти и контрагенти са напълно наясно с проблемите и че само камиони с добре обучени шофьори и необходимото оборудване за безопасност могат да бъдат използвани по строежите“.

dump-417150_640

Товарните автомобили, превозващи материалите от и до строителните обекти, са отговорни за много смъртните случаи на велосипедисти – нещо, което строителната индустрия не успява да вземе достатъчно насериозно,“ писа по този повод вестник Guardian. Причината е в напрежението. „Ако водачът е собственикът на камиона, или брат му е собственик на камиона, и те са ипотекирали къщата си, за да купят товарния автомобил, те са под огромен натиск… да поемат допълнително натоварване (допълнителен курс -б.р.) или даже две допълнителни натоварвания….“, обяснява изданието. Полицията е наясно с това, но не може да направи нищо, ако няма инцидент.

Цяла група британски архитекти коментира в специализирания си журнал може ли да се направи нещо по проблема. Камионите са достатъчно добре обозначени. Те имат знаци на гърба си, които предупреждават велосипедистите да не предприемат изпреварвания откъм лявата страна (страната, където могат да се окажат затиснати – б.р.), имат сигнали да се спазва дистанция, предупреждения за честите спирания и др. Това обаче не е достатъчно, казват архитектите. Те признават, че често пъти поведението на самосвалите принуждава велосипедистите да правят опасни маневри или просто директно ги заплашва. Камионите спират върху вело-алеите, изтиквайки велосипедистите в бързия трафик на обикновената улица, огражденията на строежите често пъти навлизат в тези алеи и т.н. Строителството трябва да се отнесе по-отговорно към вело-инфраструктурата и живота на велосипедистите, единодушни са британските архитекти.

Коментари

Напиши коментар

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван




*